Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har i det siste oppdaget små hull ullklær vi har og lurer på om vi kan ha møll i huset? To av plaggene var helt nye. Det ene var aldri brukt, men har ligget lenge i vaskekjelleren og ventet på å bli vasket før bruk, og det andre var kun brukt et par ganger. Det er små hull like i nærheten av hverandre... Jeg trodde møll var noe som fantes i gamle dager, og at moderne ullklær var impregnert på en slik måte at det ikke gikk møll i dem... Noen som har erfaring? Ergerlig i hvert fall med to helt nye ullplagg med mange hull... Har også en annen alternativ forklaring, og det er at det må være noe skarpt inni hullene i vaskemaskinen som stikker ut når den snurrer rundt (en skrue eller noe sånt?) Googlet, og fant på fhi at møll finnes i Norge fortsatt... Huff, hvordan finner jeg ut om det er møll, og hva gjør jeg i så fall? Ble litt svett, jeg nå...
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 Har hørt at møll er på frammasj igjen pga klima, men har ikke en eneste link å vise til. Vet at enkelte eksotiske klesplagg virker "anti-møll" slik at man kan henge det i skapet sammen med klærne. Men ikke noe jeg har peiling på, så dytter og håper noen andre har mer vettuge svar.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Dette var rart! Jeg hadde tenkt å skrive om det samme. Jeg har flere strikkeplagg som jeg har funnet små hull i, to ved siden av hverandre akkurat slik du forteller. Bestemor har møllkuler i kommodeskuffen. Det var vanlig før, men det lukter helt forferdelig. Tror jeg må være flinkere å lufte klærne, det gjorde de også mye mer før, luftet klærne oftere enn de vasket dem. ullklærne mine ligger altfor mye sammenballet i et mørkt klesskap. Kanskje det er det møllen liker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå