Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt på 4 mnd har nå fått grøt i litt over ei uke. Til å begynne med fikk han smaksprøver tidlig på dagen, og i og med dette ikke virket å plage han startet vi på kvelden med litt større porsjon. Dette gikk bra noen dager, helt til de to siste netterne hvor han tydelig har vært plaget med ett eller annet, vært mye våken og sovet urolig. Kan det ha sammenheng med grøten? Han elsker grøten, og den går ned på høykant, men han gir likevel uttrykk for når nok er nok, så tror ikke han får får mye.

En annen ting som har endret seg etter grøtintroduksjon er avføringen. Jeg grudde meg med tanke på at han kanskje kunne bli forstoppet, men her har det motsatte skjedd gitt. Han er kjempeløs i magen, og fra å ha avføring ca hver andre dag, har han nå opptil 4-5 veeeldig suppeaktige avføringsbleier hver dag. Kan dette også ha sammenheng med grøten? Han får forresten kun morsmelk ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forresten legge til at ubehaget i natt ikke kom før i 5-tida, og det var jo nesten 10 timer siden han hadd fått grøt da.

Skrevet

Kanskje han ikke tåler akkurat det grøtmerket så godt? Han kan jo f.eks være intolerant for melk? Jeg ville byttet til et annet merke, et som ikke er basert på kumelk, og sett om det hjalp.

Skrevet

Han har fått holle hirsegrøt som både er fri for gluten og melk. I går fikk han smake hipp risgrøt, og den var det melk i faktisk, Så kanskje han reagerer på den. Men ville ikke dette vært et problem via morsmelken også? Jeg spiser jo flere produkter som er melkebasert.

Skrevet

Det kan være vanskeligere for babyen å fordøye kumelksbaserte produkter direkte, selv om han ikke reagerer på at du har kumelk i kosten.

Min gutt reagerte på melk i min kost innledningsvis, men det går nå fint ved tre mnd. MME basert på kumelk tåler han fremdeles ikke - kaster opp og får vondt i magen.

Tipper det går seg til med alderen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...