venter på den lille :) Skrevet 10. oktober 2010 #1 Skrevet 10. oktober 2010 hei! jeg har akkurat begynt å gi flaske til gutten min pga ammeproblemer. Gir både MM og MME. Han er 2 mnd. På Nan sin pakke står det at et måltid til en 2 mnd baby ligger mellom 130-160 ml, og at det er viktik at man ikke overskrider dagsdosen. De tre siste gangene jeg har gitt han et måltid har han ikke vært mett etter 140 ml (slik tolker det jeg, da han skriker når det er tomt, og det ikke holder med sutten).. Jeg ga han 60 ml til, dog det skrider over "måltidsgrensen".. Gutten er enda ikke fornøyd! Hva er dette? Kanskje han faktisk er mett, men bare ikke "skjønner" det, eller bare savner kosen med å logge på pupp ? Å få flaske er jo veldig effektivt og konsentrert liksom..
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 10. oktober 2010 #2 Skrevet 10. oktober 2010 hadde en venninne som opplevde det samme da hun skulle kombinere mm og mme for å trappe ned amminga. hun kutta amminga helt å ga bare mme for hun syns hun ikke hadde noe melk. da reduserte mengden seg selv etter relativt kort tid. Var akkurat som om barnet skulle ta igjen for den perioden mor hadde hatt lite melk. Du kan og se på flaske smokken hvilket hull har den? den kan være for stor til barnet ditt slik at det ikke treger å "jobbe" for maten. Er langt i fra noen ekspert her. har kun gitt mme til alle mine
bella1980 Skrevet 10. oktober 2010 #3 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg gjorde det samme som deg da gutten min var tre uker... og han hadde veldig høyt inntak til å begynne med da han fikk både mm og mme . Som forrige skriver her så hadde nok jeg hatt lite melk en stund, så det virket litt som om han hadde litt å ta igjen for. Etter hvert har jeg gått over til bare mme og nå spiser han litt mindre. Da jeg begynte å gi med flaske var han tre og en halv uke og da spiste han til sammen 1000 til 1100 ml i døgnet. Nå er han snart to og en halv måned og spiser i underkant av 1000 ml. Beskjeden jeg fikk da jeg spurte om jeg burde begrense inntaket på helsestasjonen var at det ikke var nødvendig, men at jeg skulle være sikker på at det faktisk var sulten han var og ikke noe annet. Nå når han er snart to og en halv måned så varierer måltidsstørrelsene hans en del. Er han skikkelig sulten så drikker han gjerne 200-220 ml.
Feit no more Skrevet 10. oktober 2010 #4 Skrevet 10. oktober 2010 Ikke forsøk å regulere matinntaket for babyen din -det klarer han fint selv. Lag mer enn nok og la han drikke til han er mett på samme måte som han gjør med puppen. Min erfaring er at de veiledningene på pakkene skaper unødvendig frustrasjon, folk tror de må holde seg til dem og ikke gi mere enn det som står... Min baby er omrtent på samme alder som din og drikker rundt 1000ml i døgnet (200ml pr måltid). Nei, la babyen få selvregulere, men pass på at han faktisk er sulten, da. Mme er veldig mettende og varer lenge. Blir babyen din skikkelig overvektig så ta en prat med helsesøster om det. Da kan det hende han trenger hjelp til å regulere inntaket. Men min helsesøster (med laaang erfaring) fortalte at hun enda ikke har vært borti et tilfelle der det har vært nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå