Gå til innhold

Gravid med ED!!!

bobbygirl♥♥m/tvillinggutter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid igjen, og denne gangen har jeg sett at det er liv i magen!!! Var på UL på torsdag. Legen var helt fantastisk og skjønte hvor redd jeg var (har ingen gode minner fra UL tidligere...) så da han hadde fått på plass "ul-staven" sa han "Her er det liv! Her er det liv!" da klarte jeg å roe meg ned slik at jeg kunne ta vekk hendene fra øynene å se på skjermen jeg også. Og der var et bittelite kornete knøtt med hjerte som slo... Vakreste jeg har sett noen gang!

Etter en liten stund sa han "Her er det også liv!" Og der var det enda et lite nydelig nurk med hjerteslag... Da holdt mitt hjerte på å stoppe. Så bort på mannen og så verdens største smil og en liten gledeståre.

Ville bare dele det med andre donor-prøvere og høre om det er flere i samme situasjon og som har kommet omtrent like langt. Er jo ikke så vanlig med ED som med sæddonor.

Hilsen bobbygirl som i dag er verdens mest lykkelige!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med to bankende hjerter Bobbygirl!! Så fantastisk :-D

Jeg har ikke komme like langt som deg, men håper å komme etter ganske snart:-) Skal ha embryoadopsjon på Ava-Peter Klinikken i St.Petersburg, og går alt etter planen blir det insett av 1 embryo imorgen. *krysser fingrene*

Klem fra St.Petersburg :-)

Skrevet

Tusen takk, enna!

Jeg skal krysse fingre og tær for deg i morgen! Håper du kommer med oppdateringer underveis i rugetiden?

Klem fra meg

Skrevet

Så gøy, gratulerer.

Jeg er foran deg, mine ed tvillinger blir 1 år til onsdag.

Er ikke så mange som har ed/ea så fint om vi holder litt sammen.

Lykke til for dere begge:-)

Skrevet

Gratulerer så mye! Må være en fantastisk følelse!! :-)

Hvilken klinikk har dere brukt? Jeg trenger vel ikke å spørre om dere er fornøyde? :))

Klem

Skrevet

Hei Bobbygirl. Gratulerer med 2 små hjerter!!

Kan godt skjønne din lykkefølelse nå, og jeg ser hva du har vært gjennom av forsøk tidligere. Hvilken klinikk har dere vært på?

Jeg er 13+3 uker med tvillinger, "unnfanget" i St.petersburg i juli.

Vi har prøvd å bli gravide i over 6 år. Er 44 og må si jeg ble litt tatt på senga når vi såg disse to små på første ul. Nesten litt småpanikk med en gang hehe. Trodde jo aldri at begge ville feste seg! Men så har vi vært til kontroll hver 14. dag var fantastisk å se utviklingen på de to små, som nå ligger i hver sin fostersekk og sparker og spreller mot hverandre.

Da må vi krysse fingrene for at dette skal gå bra :)

Skrevet

Hei damer, og tuuusen takk for hyggelige gratulasjoner!

Har et stort håp om å komme dit du er i dag, sliter i mål. Håper dere får en flott feiring av 1-årsdagen! Er født i 71 selv, har ikke klart å lage noen barn ennå, så om det blir to nå er det helt fantastisk! Håper vi kan følge litt med på hverandre, apriljente-66? Det er kjempespennende å ha noen i samme situasjon å snakke med!

Mumrikken: Vi har vært på Instituto Marques i Barcelona, og vi er kjempeførnøyd med alt de har gjort. Meget profesjonelt sted og flotte leger og sykepleiere. Det er utrolig dyrt der, men det ser foreløpig ut som det har vært verd hver eneste euro!

Har blitt sykmeldt i dag pga småblødninger, men hadde litt av dette før ul også, så jeg velger å fortsatt være positiv. Det ser ut som om de blir mindre når jeg tar det helt med ro. Så da blir det å slappe av på sofaen med god samvittighet i dag.

Ha en fin dag!

Skrevet

Hei på dere!

Tenkte jeg skulle melde meg inn i tråden her jeg og. Er nemlig så heldig å ha fått tvillingjenter via ED. De ble født i august i fjor.

Spesielt morsomt å finne et innlegg igjen fra deg apriljente! Husker deg nemlig fra forum ass.befruktning flere år tilbake. Da var jeg også litt aktiv der, hadde et annet nick. Vi er jo nesten like gamle, du er i samme alder når du nå går gravid som jeg var. For meg gikk graviditeten veldig bra, masse ultralyder når det gikk mot slutten og planlagt keisersnitt.

Virker som flere setter inn to egg om gangen, så kanskje det etterhvert blir flere ED tvillingmammaer. Hadde vært veldig fint med mere kontakt, er jo fremdeles litt eksotisk for mange dette her.

Kanskje noen har lyst å møtes?

Klem fra meg

Skrevet

Hei dobbeltglede så gøy at det både ble et bra svangerskap for deg samt at du nå har 2 små :).

Jeg husker dessverre ikke deg utfra gjetning her, men jeg holdt jo kontakt med noen over lengre tid så da er du nok en av dem :) Hyggelig at vi kunne treffes her igjen og ja det hadde vært gøy og møtes. Jeg er 13+5 i dag og er frisk og har ikke så mange symptomer på graviditet, men ser jo at magen vokser litt etter litt. Nå har jeg ikke vært på UL på snart 2,5 uke så nå gleder jeg meg til å komme til jordmor neste torsdag. Vil jo gjerne se de så ofte som mulig, og er det ikke typisk at man er litt engstelig også?? Tenk om de ikke er like store, er de friske og sunne med bankende fine hjerter?. Man må jo bekymre seg hehe.

Hvilket sykehus fødte du på? Og hvordan er tilværelsen med 2 små i huset? Vil tro det er en helt ny hverdag :). Har du noen barn fra før?

Skrevet

Hei igjen:)

Apriljente: Jeg var nok ikke så veldig aktiv den gangen så du husker nok ikke meg. Skrev bare litt når vi begynte med Icsi på Aleris. Men jeg holdt vel skuffelsene for meg selv..Å bruke eggdonor var noe jeg etter 3 mislykkede forsøk fant på selv. Vi var da Tsjekkia.

Forstår at du er litt nervøs så tidlig i graviditeten, husker jeg fortalte ingen før jeg var omtrent 4 mnd. på vei. Kunne ikke tro det virkelig skulle gå bra. Ble fulgt opp på Ullevål og det ble planlagt keisersnitt uke 36.

Vi har hittil ikke sagt til noen at vi brukte eggdonor...litt vanskelig situasjon. Grunnen var vel at vi først ikke hadde bestemt om vi skulle fortelle det til barna. Men det føles helt unaturlig nå. Jentene må selfølgelig vite hvordan de har kommet til verden. Ingenting å skamme seg over. Høyst ønskede barn :) Har ingen fra før heller.

Håper det fortsatt går bra med deg. Jeg var mye kvalm i begynnelsen men det er jo heller et bra tegn. Husker fikk vite i uke 18 at det var to jenter. Kjempespennende med hver ultralyd! Du må holde meg underrettet.

Stor klem fra meg

Skrevet

Gratulerer! Herlig lesing :-) Og for en bonus, 2 nurk! Ha en flott svangerskap videre!

Skrevet

Så fantastisk!! Eggdonasjon er bare en flott mulighet altså.. Nå må Norge snart skjerpe seg altså, vi bor i et konservativt land..

Gratulerer :)

Skrevet

Hei, Rose! Så hyggelig å se deg her inne igjen! Husker jeg rett når jeg mener at du til slutt gikk for eggdonor? Tenk at du nå er *lykkelig 2 barnsmor*! Takk for gratulasjonen, jeg håper veldig på å bli lykkelig tobarnsmor selv til våren.

Skrevet

Ja, uten eggdonor hadde jeg nok ikke vært her inne i dag. Synd det ikke er tillatt i Norge, og at det derfor ikke blir et spørsmål om hvor lyst man har på barn, men om man har råd. Det syns jeg er veldig trist!

Har vært på genetisk veiledning i dag, fikk se en film og en liten samtale med en sykepleier. Desverre fikk vi ikke time til ul før om over TO uker!!! Lurer veldig på hvordan jeg skal holde ut såååå lenge uten en ny bekreftelse på at det står bra til i magen...

Kan jo bestille en privat ul, men vet med meg selv at etter ca tre dager er usikkerheten tilbake. Har dessuten veldig dårlig råd etter at alle sparepengene gikk til ed, og lønna går til progesteron, østrogen og akupunktur... Håper disse to ukene går fort!

Skrevet

Hei Forteller dere til Jordmor hvordan babyen ble laget? Tenker spesielt på tanken om genetisk veiledning. Mange i voksen alder får jo ekstra oppfølging grunnet høy risiko for genfeil, men det gjelder jo ikke oss ED mødre. Får man ekstra oppfølging pga alder og risiko? Jeg skal ha innsetning om to uker og ventetiden er nesten uutholdelig. Jeg vet ikke hvordan overlever man hvis man ikke lykkes. Jeg har for store forventninger til dette. Er det dumt? Lykke, lykke ti dere alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...