Carizma83 Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Kan babyer få drikke vann? Eller er det kun morsmelk eller MME som teller? Vet de kan få sukkervann hvis de har plager, men tenker på vanlig vann,kokt?
Mrs Mon-e Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Ja det er vel bare bra med vann.... Det må som du sier være kokt og ikke for kaldt så de får vont i magen. Greit å venne dem til å drikke litt vann innimellom, de får ikke i seg så mye om gangen og da blir de ikke mette av det.
Mamman til Popivia Skrevet 12. oktober 2010 #3 Skrevet 12. oktober 2010 Vi begynte med (kokt) vann i kopp da Popivian var 6 mnd.er. Bra både for å gi ekstra veske og for drikketreningens skyld. Hun fikk til både å holde og å drikke av koppen med en gang, men hun syns i grunn det var mye mere kos om mamma holdt den så det er først nå, når hun er 10 mnd.er, at hun drikker av koppen selv. Vi forsøkte også etterhvert å blande litt usukkret eplesaft i vannet (for å gi henne flere ting å smake på) men det var ikke så stast så vi er tilbake til rent vann. Lykke til!
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Har gitt snuppa her litt vann fra da hu var 2mnd ca.. Kokt vann som er kjølt ned.. Noe går ned. Men er noe skikkelig grimaser på a
Celine84 Skrevet 15. oktober 2010 #5 Skrevet 15. oktober 2010 hei hei Har tvillinger på 6 uker, gir bare vann når de hikker, og det hjelper mot hikking:) (Selvfølgelig er den kokt også).
Rosa J10 Skrevet 17. oktober 2010 #6 Skrevet 17. oktober 2010 Datteren min på 6 mnd får vann i tutekopp når hun ønsker på dagtid, og ved siden av måltidene. Jeg koker den ikke, i og med at hun er så stor. Det går helt fint
mitt hjerte ❤ mitt liv Skrevet 17. oktober 2010 #7 Skrevet 17. oktober 2010 Når sommeren kom var mini rundt 6 mnd, begynte da med litt vann. Nå eeeelsker hun det og blir dødshappy når hun ser tutekoppen!
mamsen30 Skrevet 18. oktober 2010 #8 Skrevet 18. oktober 2010 Jeg begynte å gi vann i flaske da jeg begynte å gi grøt (hun var da 4mnd). Hun ville ikke ha melk etter å ha spist grøt siden hun var mett, men litt vann drikker hun. Tenkte det var godt for henne med litt drikke etter maten. Koker vannet og kjøler ned til samme temperatur som melken hun får.
Trio? Skrevet 18. oktober 2010 #9 Skrevet 18. oktober 2010 Har fått tips fra helsesøster om at når barnet nå straks er 3 måneder kan jeg begynne å gi litt vann for å lære det til å like vann. Prøve med et par teskjeer hver dag. Kokt og deretter avkjølt selvsagt. Greit å begynne nå så vi får inn den gode vanen til seinere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå