Gå til innhold

Hvem skal klippe navlestrengen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sagt til mannen at denne gangen, siden det er absolutt siste barn, at jeg ønsker å klippe navlestrengen denne gangen, hvis alt forløper som normalt og det ikke oppstår noe spesielt.

Tenkte det kunne være en fin måte å avslutte 4 graviditeter på. Har ikke fått gjort det før, og kjenner jeg ønsker det denne gangen, hvis det lar seg gjøre.

Mannen ble overrasket, men sa selvfølgelig JA. tror bare han ikke hadde tenkt på at det var noe jeg hadde lyst til:)

Hvem skal klippe hos dere? Og for dere som har klippet, "kjennes" det rart ut? Tenker hele tiden at det ikke kjennes ut som å klippe papir, og er redd for at jeg ikke skal ha krefter igjen til å "ta i" det som trengs:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min får dessverre ikke vært med på fødselen, så derfor vil jeg klippe den selv hvis det er mulighet for det. Hvis ikke får vel lillesøster gjøre det.

Skrevet

Her blir det pappan, men er også den første:)

Skrevet

tipper det blir en jordmor her.. sansynligheten er ikke stor for at BF vil være med på fødtselen å vil ikke tvinge han.. å vil ikke gjøre det selv, så da får noen andre gjøre det ;p

Skrevet

Hei... Det går fort å klippe navlestengen, saksen er kvass så den klipper fort over. Jeg klippet selv da jeg fødde sistemann. Kjekt å avslutte svangerskapene sånn. Fikk også 4 mann da. kjempefin opplevelse å klippe selv. Litt rart, var ikke slik jeg trudde det skulle være

Du trenger ikke å ta i for å klippe. Lykke til med fødsel og klipping :)

Skrevet

Takk for svar Nordlandnøtta:)

Fint å vite at det ikke er så mye motstand, ble litt mere rolig da. Tenkte det ville vært ekkelt hvis det var hardt å klippe;)

Da skal jeg skrive det opp i brevet til føden som jeg tenkte jeg skulle begynne på i dag;)

Skrevet

Her kommer nok pappan til å klippe, siden det er hans første. Men bare hvis han ønsker det der og da :) For meg spiller det ingen rolle hvem som klipper, og har ikke noen ønsker om å gjøre det selv - har ikke egentlig tenkt på det engang, og jeg føler jeg har nok med alt det andre hehe. Viktigste for meg er at NOEN kutter den slik at jeg kan holde nurket mitt :)

Skrevet

Det var faktisk jordmoren som spurte om jeg hadde lyst til å klippe.

Det var ikke i tankene mine at jeg skulle eller kunne klippe navlesnoren.

Jeg er så utrulig glad hun spurte. Ja, du skal bare skrive det ned, men prøv å si det med en gang du kommer inn på fødestua, dem kan glemme det av... En liten ting til Voyeur,,, er du sikker på at det er din siste??? Hehe, jeg sa at nr 4 er siste mann og den værste fødsel jeg har hatt, aldri mer. Men nå er jeg SÅ babysyk..... har SÅ lyst på en til..... Huff disse babyene :o)

Skrevet

Her blir det som med førstemann: far klipper :)

han har beskrevet det som å klippe i skumgummi etter sist gang han gjorde det, men jeg veit ikke om han tulla hehehe :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...