Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Må nok være anonym her Vet ikke om vedkommende er her inne. Tar gjerne imot tips. Fingermat er nok det jeg går for, men hva?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg ville ikke tenk hva server man, men hvorfor har man babyshower? Så er nok enig med hun over her jeg...sært
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Det har jo blitt ganske vanlig de siste åra da. syns det er koselig jeg. Venninene mine stelte istand ett for meg i fjor så hvorfor ikke gjøre noe tilbake for en god venninde? Ikke si at du hadde sitti og sagt det var sært hvis noen overrasket deg med en liten babyfest?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Jo jeg hadde garantert sagt at det var sært... Jeg er ganske så sikker på at ingen av venninnene mine hadde funnet på noe slikt heller. Men hvis de gjorde dette for deg så er sikkert dette noe de liker....
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Jo det hadde jeg syntes var sært. Hadde blitt helt paff og ikke helt visst hvordan jeg skulle takle det. At folk kommer i "selskap" for å gi gaver fordi jeg er gravid er helt unormalt, gavene skal komme etter babyen er født. Mulig jeg er kjedelig eller gammeldags, men dette er en amerikansk skikk jeg ikke vil adoptere. Liker bedre når folk kommer på besøk for å se babyen etter den er født, så kan de ha med en liten ting da hvis de vil :-)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Hvorfor i ALLE dager er det sært ? Er jo bare kjempekoselig! Tapas uten spekemat kan jo bli hardt (Regner med hun fortsatt er gravid?) Bruk masse frukt og grønt, stekt svinekjøtt, gjerne marinert, Lag egne kjøttboller med forskjellig krydder o.l.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg synes også det er utrolig sært. Hva er poengetmeg å få gaver FØR fødselen? Personlig foretrekker jeg gaver og feiring ETTER fødsel. da feirer man og gir gaver til den nye verdensborgeren og evt. til mor for har satt et nytt barn til verden. Hva om noe skjer under fødsel da???? Men i forhold til spørsmålet ditt; fingermat
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg synes også det er utrolig sært. Hva er poengetmeg å få gaver FØR fødselen? Personlig foretrekker jeg gaver og feiring ETTER fødsel. da feirer man og gir gaver til den nye verdensborgeren og evt. til mor for har satt et nytt barn til verden. Hva om noe skjer under fødsel da???? Men i forhold til spørsmålet ditt; fingermat
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 "Hva er poenget med å få gaver?" Ingen som har nevnt noe om gaver. Vi ha bare tenkt på feire baby i magen med litt god mat og litt hygge med venner. Om folk har lyst til å ta med seg gaver skal de få lov til det. Og å sitte å tenke gjennom hele svangerskapet om at noe går galt mentalitet så skal man liksom ikke kose seg eller feire litte grann?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 HAHA "Babyshower" ER er en fest hvor hele meningen er at folk skal ta med seg gaver. Hvsi du vil samle venner til god mat og hygge, så gjerne det:) Men å innby til babyshower og tenke at folk ikke skal tilby gaver, blir helt fjernt!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Wikipdia: "a baby shower is a way to celebrate the pending or recent birth of a child by presenting gifts to the parents at a party. The term "shower" is often assumed to mean that the expectant mother is "showered" with gifts" Nei....selvfølgelig ingen gaver involvert........
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 haha... ser jo ut som ingen av dere som skriver her har blitt overasket med en såkalt babyshower. Men såklart, det er jo bare folk her inne som skal finne på å kritisere alt og alle her.... jøjje meg
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Hele poenget med babyshower er jo gavene, man skal få gaver til babyen og/eller mor. Hvis du inviterte til jentekveld og ikke ville han med ganver så kall det jentekveld med tapas...ikkke babyshower. Babyshower er enda et press om materielle ting og kjøpepress....men dere om det. Jeg ville ikke likt hvis mine venninner hadde hatt babyshower for meg og "tvunget" alle mine venner til å komme med gave...for: JA, det er gaver man forventer når man hører det ordet...og ingen kommer uten.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 Babyshower er en kjempegod idè! Skjønner ikke at folk som aldri har vært med på en babyshower gidder å slenge dritt!?!?!?!? Det er flott og praktisk å få gavene FØR babyen er født, da vet man hva man trenger å handle inn selv og hva man ikke trenger. Fikk babyshower på jobben min når jeg bodde i USA, fikk masse flotte presanger, til og med dem jeg ikke kjente så godt kom med bleier, våtservietter etc. (altså billige gaver som var kjempeflott og få!!!!) Rommet var pyntet med lyseblå ballonger, fikk god mat og en flott kake der det stod "It's a boy". Fikk også masasje gavekort av noen, klær, leker, smokker, tepper, bøker etc. En flott skikk som nordmenn bare kan SLUTTE å være så negative til!! Jeg syntes det var deilig at døren hjemme ikke ble flydd ned med barselsbesøk i begynnelsen. http://www.babyshowermania.com/ Lykke til!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Tror kanskje ikke det som var poenget med hele innlegget til HI ? H*n trengte litt mattips og ikke sure kjerringer som sitter her og ser ut som om de er bitre fordi di aldri selv fikk ett "babyshower". Jøssess
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 AKKURATT. Hele poenget er å få gaver på forhånd slik at man selv skal slippe å bruke av egne penger på ting til babyen...... Jeg ville ikke likt at noen av mine nærmeste arrangerte slikt sånn at de invitere skulle følge kjøpepress. Og i ditt tilfelle var det jo også de som ike kjente seg utsatt for dette kjøpepresset....wonderful:(
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 HI: "Ikke si at du hadde sitti og sagt det var sært hvis noen overrasket deg med en liten babyfest? " Jo, det kan jeg med hånden på hjertet si at jeg hadde syntes var sært.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #20 Skrevet 9. oktober 2010 @00:12 du bitre,bitre menneske! Uff, skal jeg forklare litt bedre for deg siden du er så innmari sint??? Det er helt frivillig å gi gaver! Men noen er vel rausere enn andre (les:DEG) og synes det faktisk er HYGGELIG å gi en liten ting Jeg synes det er en FLOTT skikk! Og har kun gode ting å si om en babyshower! Det er da ikke noe forskjell for folk om de gir gaven før eller etter babyen er født???? Men slike bitre-Beriter som deg skjønner nok ikke gleden av å kunne overraske en god venninne med en hyggelig fest, der man kan gi henne oppmerksomhet og gaver til den lille! Er du virkleig så gjerrig-bitre-Berit at det plager deg, så kan du vel la vær å delta på en slik hyggelig feiring hvis det noen gang blir aktuellt! Jeg slutter ikke å bli overrasket over hvor sure og kjipe svar folk gir her inne! Og til HI: Lykke til! Jeg er helt sikker på at venninnen din vil bli kjempeglad <3
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #21 Skrevet 9. oktober 2010 Tapas og søte cupcakes. Cupcakes og ikke muffins gjør det enda mer amerikansk. Syns egentlig babyshower er den skikken vi med god samvittighet kan adoptere fra USA. Valentine og Halloween kan vi droppe. (trenger ikke belæring om at Haloween ikke er amerikansk osv. skikken vi adopterer er likevel mest amerikansk)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #22 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg har fått babyshower og arrangert for en venninne. Jeg fikk favorittkakene mine; en bløtkake og en sjokoladekake og kanelboller. Så hadde hun kjøpt favorittgodteriet mitt og favorittchipsen. Ble servert kaffe, te og brus.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #23 Skrevet 10. oktober 2010 Syns babyshower er kjempekoselig. Det er en feiring hvor gode venner kommer sammen og viser glede ovenfor mor og den lille som er på vei. Det er da bare stas og veldig hyggelig for mor Det er veldig vanlig at venner gir gaver til en ny baby uansett, så om det gjøres før eller etter fødsel spiller da ingen rolle. Også er det veldig kjekt å få ting i hus før baby kommer, så har man tid og overskudd til å se igjennom det og få det på plass Mor har sikkert litt mer overskudd også til å ha en hyggelig sammenkomst med gode venner før fødsel også, enn at alle skal troppe opp i barseltiden som for noen kan være litt stressende og "slitsom". Nei, jeg syns det er en god skikk, og skjønner ikke hvorfor det er så mange som syns det er hårreisende sært.. Angående maten er fingermat en kjempegod ide, og kaker hører vel med også
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #24 Skrevet 10. oktober 2010 Min beste venninne hadde samlet mine gamle og nye venner og familie og jeg visste ikke noenting. Er den største overraskelsen jeg har fått! All tid og energi hun hadde brukt på å ordne med innbydelser, blå brus, blå ballonger, blå motiver på veggene, blått smågodt, adresser til folk hun ikke kjente, gaver, kaker,pynting. Helt utrolig flott! Det meste av gavene var ting vi trengte, bleier, våtservietter, kluter, to klessett, smekker, gulpekluter, oljer, barnesåper, vaskemiddel. Hun hadde kjøpt engangskamera så alle tok et bilde av seg selv og skrev en hilsen til familien og barnet som hun laget bok utav Kjempekoselig selskap med selskapslek, koste oss alle sammen
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #25 Skrevet 10. oktober 2010 Har ingen mat-tips til deg HI, men jeg ville bare si at jeg syns det er kjempe bra at du vil arrangere babyshower for venninna de!! En utrolig fin ting å gjøre =) Til dere som er så negative til kjøpepress o.l, dere hadde jo ikke trengt å komme! Ingen som tvinger noen vil jeg tro! Hadde jeg hatt så lite penger at ikke jeg kunne kjøpt en liten billig ting, så hadde jeg enten latt være å komme, eller sagt til mamma`en at gave kom når babyèn er født..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå