Tingenes Herre Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Stakkars baby, blir jo helt sår av all bæsjen og vaskingen. Bruker sink på de røde stedene, men det kommer jo ny bæsj hele tiden! Noen ganger mye, andre ganger bare et stenk, men må jo skifte uansett. 14 dager gammel. Vil det bli sjeldnere med tiden?
trollemor86 Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Akkurat slik var det hos oss også! skiftet sikkert ti bæsjebleire iløpet av en dag! Men det roet seg ned etterhvert! Nå er gutten 3 mnd, og har ca 1 til dagen! Dersom du bruker våtservietter, kan du jo prøve å bytte til et annet merke om du ikke har gjort det, eller gå over til slike servietter som bare fuktes med vann. Du kan jo også skylle i dusjen dersom du får til det! Jeg syns det var litt skummelt helt i starten da!
juniklar Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Det vil roe seg, det er trøsten! Min er 3 måneder nå og bæsjer 1 gang om dagen til samme klokkeslett:) Ellers er det bare å prøve og ta bæsjebleiene så fort som mulig og også lufttørke han uten blei så ofte dere kan. Kan bli litt gris av den lufttørkinga med tissing, men det er verdt det. Lufttørking er noe vi gjør flere ganger om dagen og han har aldri vært sår. Tar jo litt tid, men lurt å sette av tid til det i alle fall om morgenen og under kveldsstellet. Lykke til!
juniklar Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Ja, det også ja, vi har aldri brukt våtservietter, kun Mesoft med lunket vann og evnt litt olje på. Våtservietter brukes kun ute på tur:)
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 hei, som hun over sier-hvis ddu bruker våtservietter, bytt merke, eller kutt ut helt (i allefall en periode) Jeg bruker mesoft kompresser og fukter med vann..gutten min har aldri hatt rød stump eller utsett *(kan jo være tilfeldig, men jeg velger å tro det er en grunn ;P) hehe et annet tips er å bruke potetmel hvis babyen er rød i stumpen, det gjorde søsteren min, og utslettet var borte dagen etter Må selvfølgelig ikke bruke det hvis babyen har åpne sår på rompa! Da er zink best Håper det løser seg, for babyen vil nok fortsette å bæsje like mye!
Nicoline3 Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Vi hadde det på akkurat samme måten første 6 ukene. Tror vi var oppe i nesten 20 bleier i døgnet,måtte faktisk skifte bæsjebleier to ganger om natta også! Nå er han 10 uker i morgen, og har endelig kommet i en rytme med en bæsjebleie i døgnet......så nå bruker vi ikke zink engang! Prøv å styr helt unna våtservietter, og bruk heller myke kluter med linket vann. La det lufttørke så lenge som mulig og smør gjerne med en salve som heter Inotyol. FANTASTISK BRA KREM!!!! Jeg fant en link om den her inne da gutten min var 10 dager gammel og hadde så sår stump at det ble blemmer som vesket litt! Smurte på den, og var HELT fin dagen etter..... Lykke til, og ja det vil bli bedre etterhvert!!
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Mi er 6 uker nå og har begynt med å spare bæsjen sin til en eller to gigableier om dagen, hehe. Frem til nylig bæsjet hun også konstant. Fikk sår stump - men vi ble kvitt det med å vaske med mesoft og babyolje fra neutral - ikke vann! Vann tørker ut huden, og våtservietter er enda verre. Vi brukte også sinksalve, men jeg tror oljevasken hjalp mest av alt. Nå vasker vi 50/50 med olje og vann ila dagen.
mammaløve Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg kan virkelig anbefale å skylle stumpen under springen. La vannet stå å renne en stund slik at du er sikker på at det ikke er over 36 grader, og hold baby på magen på armen. Begynte med dette når småen var et par uker, for da begynte han å bli veldig sår av alle bæsjebleiene. Etter jeg begynte med det har han ikke vært sår. Lar han ofte ligge en stund uten bleie for å lufte stumpen også. Nå er småen to og en halv måned, og bæsjebleiene begynner å bli litt sjednere. Men fremdeles et par-tre i døgnet.
bitthen Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Føn stumpen på kaldluft! (lunken). Mini er 4 mnd og har aldri hatt utslett. Føner du blir stumpen helt tørr. Og ikke dra kluten over baken, bare press- eller skylle stumpen under springen ja
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ sommerfugl Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 Det er det samme her hos oss. Jenta er 1 mnd og bæsjer hele tiden. Jeg fullammer og helsesøster sa at det er like vanlig med 10 bæsjbleier på en dag som 1 bæsjbleie på 10 dager når de får morsmelk. Så dette er helt normalt, og kan plutselig stoppe helt opp uten at det er noe galt for det. La babyen ligge uten bleie slik at stompen får luftet seg litt. Hjelper på sårheten og hun her koser seg også kjempemye når hun ligger uten bleie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå