Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Ja nå skal jeg få skrevet ned min Fødselshistorie. Det begynte med at vannet gikk Torsdag morgen Kl 07.00 den 30 september. Da var jeg 36+4 på vei. Selv om jeg håpet at jeg skulle bli satt i gang fødselen før pga situasjonen min, så kom det litt brått på kan man si og hadde ikke forventa meg at vannet skulle gå først. Ringte sykehuset og dem ba meg komme så fort som mulig. Ringte min mamma og kjørte meg til sykehuset og min datter som er 9 år ble passet på av mamma. Ble lagt inn på sykehuset. Siden jeg ikke hadde noen rier, så måtte jeg gå et døgn for å se om det kom av seg selv. Men det gjorde det ikke. Så fredag morgen fikk jeg min første modningstablett og hadde da 1,5 cm åpning. Ingenting vondt utover dagen. Men kl 18.00 fikk jeg modningstablett nr 2 og da kom riene med 10 min mellomrom. Fy å vondt det var. Fikk ordentlig tak i magen og ryggen. Klarte liksom ikke å slappe av. Klokken 23.30 kom jordmor og skulle sjekke åpninga. 3 cm. Og det gjorde så vondt for meg at jeg fikk epidural på 3 cm. Så da ble jeg flytta over til Føderommet og anestesilegen kom ca kl 00.30. Var ikke akkurat noe godt å sette den i ryggen, men tenkte heller det enn å ha så vondt med riene. Og dæven, skal si at den gjorde susen for meg. Ble satt på drypp og både meg og babyen ble godt overvåka. Da epiduralen funka, så kjente jeg absolutt ingenting av riene. Klokka 02.00 var jeg i aktiv fødsel og hadde 4 cm klokka 03.00. Jordmor sa at dette kunne ta tid. Men klokka 04.00 kjente jeg bæsjetrang. Eneste jeg kjente og jordmor sjekket meg. Oi sa hun, du har jo 10 cm åpning alt. Kunne ikke skjønne det jeg siden jeg ikke hadde noe vondt. Så på 3 pressrier så Fødte jeg verdens skjønneste jente som veide 3285 gram og 48 cm lang. Så fra da jeg var i aktiv fødsel, så fødte jeg på 3 timer. Helt utrolig å få en sånn drømmefødsel. Takket være epiduralen. (Sist jeg fødte måtte jeg ta keisersnitt). Så det var utrolig deilig at jeg fikk oppleve en så fin fødsel denne gangen. Og jeg revna heller ingenting. Lå på sykehuset tilsammen i 1 uke. Vi kom hjem om torsdagen. Andrine er i dag 1 uke gammel og hun er så snill. Sover mye. Fødte altså 3 uker før termin. Melka har kommet for fult, men må pumpe meg og gi morsmelka mi for det meste på flaske, fordi hun sovner hele tida ved puppen. (Er visst ganske normalt siden hun er født 3 uker før termin). Takker for meg her og må si at jeg kommer til å savne dere her inne. Rart å tenke på at svangerskapet er over nå. Men helt vidunderlig deilig å slippe de plagene jeg hadde på slutten og det å ha fått jenta mi. Hun er bare helt nydelig og nå er jeg lykkelig mamma til 2 prinsesser. Ønsker dere alle lykke til med fødselen. Anbefaler virkelig epidural. Jeg hadde ikke termin før 27 Oktober, så jeg sneik virkelig i køen. Hihi. Stor klem til dere alle fra meg:=)
mammaigjen!! Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Gratulerer! Ja jammen sneik du i køen;) jeg har termin 30. okt og er innstilt på gå ut ventetida. Så utrolig greitt og raskt det gikk med deg! Epidural er en fin ting. Tror ikke jeg kan regne med å få det denne gangen heller (selv om jeg skulle ønske det) fordi fødslene har gått for raskt. Da du skrev at vannet gikk tre uker før termin, ble det en vekker for meg at ting bør være klart hjemme i god tid før termin, har jobbet som en helt den siste uka;) Kos dere masse alle tre jentene!! Nyt babytida
Sannellerslik? Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Gratulerer igjen!!)) Hørest ut som en kjempefin fødsel!! Håper min blir like fin!;D Jeg har termin 20.okt, og håper virkelig noe skjer snart!;-)) Lykke til videre med prinsessen din! Kos deg! :-D
Voyeur Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Hørtes ut som en fin fødsel, bra epidural virket så fint for deg. Jeg skal likevel føde uten, hehe. Men må si jeg er misunnelig, er så mange som har sneket i køen, jeg vil også ha babyen ut nå! Nydelig navn du har funnet til tulla di;) Kos dere, og masse lykke til videre!
Lotta2010x2012 Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Gratulerer så mye:D Deilig å ha kommet hjem tenker jeg!
RampeguttFårLSøster*HØYGRAVID* Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Gratulerer med prinsesse nr 2 da! Og takk for at du delte fødselshistorien din med oss. Og lykke til videre framover klem fra meg
Cat&Gullungene Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Så morsomt å lese fødselshistorien din!! Du hadde jo en super fødsel!! Gratulerer nok en gang ;-))) Må prøve å få satt meg ned og skrevet min jeg også. Har liksom ikke ork til mer enn små hilsner og kommentarer her inne for tiden... Håper og finne deg inne på Din Baby, Småtroll 0-1, Gravid30!! Jeg er ikke superaktiv der inne, ihvertfall ikke enn så lenge, men jeg stikker da innom av og til. Hyggelig å holde kontakten litt, og følge med hvordan det går med de små, etter å ha fulgt hverandre i alle disse ukene og mnd ;-))) Venter på å høre at Sunshinebaby70 har født snart også, hun har vel termin snart nå? ;-)
Nat27 Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Så utrolig flott å lese at du hadde en så fin opplevelse, Gravid30! Håper dere har det superfint alle tre, og at tiden framover blir herlig! Her er det 14 dager til termin, men jeg håper stadig på at jeg også får snike litt i køen! Men formen er relativt fin nå om dagen, så det er jo ikke egentlig synd i meg helt enda! hehe ) Stoooor klem til deg! Kommer til å savne deg her, håper du titter innom i blant!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2010 Tusen takk jenter:=) Litt sliten om dagen, da jeg må pumpe meg hver 3.time, siden Andrine ikke klarer helt puppen og må gi morsmelka mi på flaske.. Håper det kommer seg. Hun sovner hver gang hun får mat, så det tar litt tid å få henne i mat. Cat, mini og micro: Tusen takk skal du ha og masse gratulerer til deg også med gullgutten din.Har ikke fått gratulert deg før nå jeg. Vi fødte nesten likt vi, siden jeg fødte 3 uker før termin. Ja det er krevende nå med ofte mating, skifte bleier og våken netter. Tok sin tid før jeg orket å skrive fødselshistorien min også. Sunshinebaby70 har født. Hun fødte en prins 7 Oktober. Alt er bra med mor og barn. Hun skriver nok her inne etterhvert. Vi sees inne på dinbaby, Cat, mini og micro. Stor klem
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 11. oktober 2010 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2010 PS.... Vil bare skrive noe angående Bleier... Jeg skrev her for en tid siden angående erfaringer med hvilke bleier...Jeg brukte Libero bleiene sist på dattera mi da hun var nyfødt. (9 år siden). Nå har jeg prøvd både Libero og Pampers på lillegullet mitt og helt klart PAMPERS er best. Libero er så stive og var ikke fornøyd med dem. Så nå skal jeg bruke pampers, som er mye mykere.
cadence Skrevet 11. oktober 2010 #11 Skrevet 11. oktober 2010 Gratulerer med jenta di:) Håper på en lignende fødsel som deg:) Kos dere videre sammen, du og jentene dine:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå