Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 hvordan er d å bo der med barn? har vært der på besøk.. men kjenner ikke nabolaget og hvordan d ville vært å bo der. det er snakk om en plass ikke lang ifra veitvet skole. og t-bane
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg bor på Linderud! Ikke langt fra Veitvet.. Det er mange fine rekkehus der og nabolaget virker koselig. Veitvetsenteret har jo butikker, legesenter og helsestasjon. Hvis du skal kjøpe klær eller jernvare så trenger du ikke gå lenger en til Linderudsenteret. Ellers kan jeg jo si at det er jo selvfølgelig belastet med gjengvirksomhet som store deler av groruddalen ellers og er. Fotballbane og ungdsomshus på Veitvet. Egen fotballklubb. Samt andre idrettslag. Ikea ligger ikke langt fra Veitvet ( Furuseth ) Jeg trives værtfall på Linderud
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Hehe,nei det er ikke et høl! Det er en plass med masse forskjellige mennesker fra forskjellige kulturer,så hvis du ikke er glad i utlendinger,skal du ikke bo der. Det er et fint sted å bo med barn,masse hyggelige mennesker,og mange lekeplasser fulle av glade barn:) Det er mange barnehager i området,og en skole med godt miljø. Veitvetparken nederst i parken er et flott sted med grillplasser og lekeplass,hvor det er lett å bli kjent med andre fra området. Og det er mye bra som skjer i nærmiljøet der,arrangementer for barn&unge og voksne med jevne mellomrom,kulturcafe hver søndag,og ellers gode tilbud til barn og ungdom.(sport,dans osv...). Hilsen en som stortrives;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 tusen takk for noen fine svar:) er velidig i tenkebokse enda, men fant en ok boplass der som ikke kosta skjorta! men må tenke litt på området, har ikke noe imot utlendinger, men vil ikke at sønnen min skal være eneste norske i barnehage og skole liksom.. takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Det kommer han nok ikke til å være heller,bor mange etnisk norske der også Og har merket det siste året at det er fler og fler norske som flytter til/tilbake til veitvet,etter å ha bodd andre steder. I første klasse i år var det en klar stigning i antall etnisk norske barn,mange av disse er nyinnflyttet,og det er jo positivt:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #7 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg bor på Veitvet og stortrives her. Det gjør barna også. Har ikke noe negativt å si om skolen heller. Ungene liker seg på skole og barnehage. Tror de ville bli veldig lei seg hvis vi skulle flytte. Lurer på om ho over her som synes det er et høl noen gang har bodd der. Sønnen min har flere etnisk norske venner på skolen og nærmiljøet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Og det er ikke noe belastet gjengmiljø der som jeg vet om i allefall. Er ikke redd for å gå forbi senteret klokka elleve på kvelden. Det hadde jeg ikke tordt på Grønland eller Tøyen. Både jeg, mannen min og ungene liker oss der. Skolen og SFO er fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Må bare si at det du sier om at "det selvfølgelig er belastet med gjengvirksomhet" er feil. Det er mange år siden dette var et problem på Veitvet. Har vært noen få episoder de siste årene hvor det er kommet grupper med ungdom fra andre steder for å "ta" veitvetungdom,og det er selvfølgelig enkelte ungdommer som sklir litt utafor og driver med andre ting enn de burde,men det er langt i fra noen belastet gjengvirksomhet.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Fint å høre at du er fornøyd! Hilsen ei som jobber der:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Hei vi bor i hagebyen på Veitvet, og stortives. Masse unger her og alltid en nabo som kan hjelpe hvis det er noe. Har begge barna i barnehage her og har ikke tenkt til å flytte. 1.klassingene på skolen var en av skolene som scoret høyest i norsk og matte på de nasjonale prøvene i fjor så er ikke bekymret der heller. håper vi sees en dag!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Hm... Har førsteklassing du også. Da ses vi nok selv om jeg ikke vet hvem du er )
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Ser nå at jeg leste feil. Du har barn i barnehagen. Har et 06-barn så hvis du også har det så ses vi nok )
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 ble først litt skremt jeg, men nå ble jeg mer positiv igjen:) fant en grei bolig på veitvet hageby:) men vi tenker ikke flytte enda da, bare ser litt:) takk for ordentlige svar:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Du kan trygt flytte til Veitvet. Pga. grorudalssatsingen så er det mange positive ting som skjer der. Flere barnehager i nærheter. 15-20 min m t-bane til byen. Kort til Alnabru, Stovnersenterog Ikea. På de tre senterne tilsammen så får du tak i det meste.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 Takk:) vet noen om d er vinmonopol der?? viktig med alkohol i nærheten!! Nei da!! tenkte mer på jobb mulighet:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Vinmonopol på Linderud. 10 min å gå fra Veitvet. Pol på Stovner også
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 dere som skriver trashy og HØL...? kan ikke dere skrive litt om hvorfor også da? er så mange som har tatt seg tid til å skrive gode innlegg og med mange gode poeng her:) blir liksom litt kort med bare et ord som ikke sier meg noen ting egentlig? vil gjerne høre "dårlige" ting også jeg:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå