Gå til innhold

Dere med barn som våkner mye om natten!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 1 år og 3 uker og har sovet 4 ganger natten igjennom i sitt liv. Ellers varierer det med 1-5 oppvåkninger. Vanligvis har han vært ganske grei å få til å sove igjen. DVS, ikke noe mye grining, men han vil at jeg skal ligge å stryke han på ryggen io 20 min før han sovner igjen, som jo er jævlig slitsomt når man holder på å stupe over sprinkelsengen av trøtthet. Han vil IKKE over i vår seng, bare sove i sin egen. Jeg har ofte tydd til puppen, men i det siste vil han ikke ha noe særlig. I det siste har han derimot blitt KJEMPELEI SEG om natten i stedet for å ville bli dullet med. Hyler som om han holder på å omkomme. SOm om han har vondt? Må skru på lyset og greier og avlede med et eller annet for å få han til å slutte å hyle. Det gjør at han blir lys våken og sliter med å sove igjen. kan godt holde på en time! Og når det skjer tre ganger hver natt, så blir man jo sprøøøøøø.. Med en gang jeg skrur på lyset eller går ut av rommet med han så slutter han å hyle, så han holder vel tydeligvis ikke på å omkomme? Han har nattlys på hele natten, forresten.. HJELP, what to do!?!?! Han sover to lurer på dagtid. 20 timer pluss 20 min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen råd, men vi har det likedan. Sønnen vår er 17 mnd og våkner 1-3 ganger iløpet av en natt. Det varierer veldig hvor lenge han er våken.

Men det er utrolig slitsomt og jeg gruer meg til å beg å jobbe igjen!!

Lykke til!!

Skrevet

Vi har noe lignende gående... Men jeg ammer enda og når hun våkner etter at vi har lagt oss havner hun i vår seng resten av natten=/

Jeg ammer nesten kun om kvelden og natten... Noen ganger våkner hun kanskje bare 2 ganger, andre mye mere...

Har dessverre ingen god råd, men vet at flere sliter med dette. En gang må de jo lære seg bare...

Gruer meg til kampen selv=(

Skrevet

Kan det forresten hjelpe med bare 1 lur? Vi har kun 1, hun sover fra 30 min til 2 timer...

Da legger hun seg så lett som det klokken 1900...

Men våkner gjerne igjen i 23-2400 tiden da...

Skrevet

21:08

Min sønn sover bare 1gang på mellom 30min-1,5time. Så vi kan ikke korte ned på den tiden. Samt at han nå legger seg neste 1time seinere på kvelden (ca 19.20) han legger seg lett, men våkner mange ganger iløpet av natten!!

HJELP!!! Trenger råd!!

Skrevet

Gir du ham grøt før han ligger seg? Kan han våkne pga han er sulten, tenner,ørebetennelse? når han sover så lite på dagen, burde han jo sove godt på natten, kanskje du ska slukke lyset ;)

Skrevet

Han får nok mat itillegg får han tilskudd på kvelden fordi han er tynn, så han er garantert ikke sulten på nettene. Lyset er slukt og det har det alltid vært, han har sovnet lite hele livet. Legene sier de kan gi meg sovetab så jeg får sove så kan sambo ta gutten på noen av nettene!!

Men ingen har noen gode råd ang søvnen til sønnen vår!

Skrevet

Hei!

Føler veldig med deg... Har ei jente på snart 22 mnd, og vi har gått gjennom to perioder akkurat som du beskriver. Første perioden var hun litt over 1 år, og da viste det seg å være tenner.Var ikke så lett å gjette seg til, for tennene viste seg ikke før etter et par dager, men da hjalp det med Dentinox. Det får du kjøpt på apoteket, og smører på gommene. (Vi dyppet en q-tips nedi og fikk henne til å bite på den, og det funket fint her:))

Da hun var 1 år og ca 3-4 mndr, begynte hun igjen å våkne regelmessig, og det var bare puppen som hjalp. Og det var det som var problemet... Hun ble etterhvert så vant med puppen som kom om natten, at hun våknet kun for å få litt melk og kos. Dette er jo ikke bra, hverken med tanke på den helhetlige søvnen eller tennene, så det måtte vi forøke å stoppe. Både jeg og faren grudde oss til det vi antok ville bli DEN kampen. Vi bestemte oss for at kun faren skulle gå inn til henne, og et par netter våknet hun endel flere ganger en vanlig og var VELDIG sint for at den gode puppen ikke kom. Men så plutselig var det som om at hun skjønte her er det ikke mer service om natten, og nettene ble mye roligere for oss alle.

Skrevet

Uff ja føler veldig med dere,har kjent på den samme frustrasjonen av for lite søvn selv.Skulle ønske jeg hadde noen gode råd, har dere vært hos legen med ham, hun her hadde ørebetennelse og det gikk hardt for seg om natten. Vel, lykke til :)

Skrevet

Jeg tror mange får en sånn urolig periode rundt 1år.

Vi har også hatt det sånn, men hun har roet seg veldig nå. Er generelt mer urolig både dag og natt og blir fortere sint enn vanlig.

Det vi har gjort, er å gå inn til henne når hun har våknet og grått. De gangene hun har vært helt febrilsk, tok vi henne opp og satt og koste med henne en stund. Har dessverre ikke noen vidunderkur til deg. Var ikke noe som hjalp her, annet enn å ta tida til hjelp. For det går over om en liten stund.

Det er slitsomt å ha små barn i hus...

Skrevet

Uff ingen råd å komme med jeg heller, har prøvd det meste som funker for de fleste, men det er håpløst. Ikke noe hjelper på han..

Sønnen min sov som en drøm til han var 6mnd, da snudde det over natta.

Han blir 2 i jan og det er verre en noen gang.

Våker minimum 3 ganger til ørten ganger.. Han sovner lett igjen, men våkner tett.

Jeg har spurt om råd på helsestasjon når jeg har vært på kontroller med han, men de kan ikke hjelpe meg når de tingene som kan gjøres ikke funker. Sa han bare var en av de som var sånn... urolig om natta, mange ble ikke bedre før de var 2-3 år fikk jeg til svar da :/

Så hjelpe meg, det er bare å holde ut og tenke en dag går det over:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...