MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Min baby er snart 3 uker gammel, har ikke kolikk, men ofte luft i magen som gjør at han har vondt og hyler. Prøvde for første gang med sukkervann igår kveld, ga han bare 2 ml og det hjalp veldig! Han blei stille med engang og sovnet. Lurer på hvor ofte han kan få det? Er det noe som er farlig ved å gi sukkervann? Ulemper?? Igår venta vi jo med å gi det til langt på kvelden, men tenkte at hvis han begynner idag også med denne hylinga så kan han få det med engang?
W29 Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 du kan gi 2.5ml inntil 5ganger i døgnet fikk jeg beskjed om fra HS og lege da lillegutt hadde kolikk,men han min fikk noen ganger litt mer når det var ekstra ille. ved ekstra kraftig mageknip kan sukkermengden dobles til 2ss sukker pr dl kokt vann. sukkervann har umiddelbar effekt,men ikke forebyggende effekt dessverre
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 9. oktober 2010 OK,tusen takk for svar
❤️Ønskebarn1&2❤️ Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg fikk beskjed om å gi 5 ml. Er ikke helt sikker hva jeg fikk beskjed om, men 5 ganger i døgnet kan høres riktig ut. Men det er bare sukkervann, så om du en gang i blant må gi mer eller oftere så er ikke det noe farlig. Ikke noe poeng i å vente med å gi når du ser h*n har vondt. Her har det hjulpet masse å gi sukkervann. I noen perioder fikk hun hver dag men så kunne det gå flere måneder før hun trengte det igjen. Har også gitt ca 20 ml når hun har fått vaksine, så kom nesten ikke en lyd :-)
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Vi fikk beskjed på legevakt at vi kunne gi 2,5 ml hver time hvis det var nødvendig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå