Gå til innhold

blod på papiret :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 11+5 idag. Gikk på do og da var det friskt blod på papiret!

Ble så utrolig redd.... Ringte legevakten og hun var ikke særlig oppmuntrende. Snakket bare om mange foster som ikke er levedyktige...

Ble enda mer redd... Så nå sitter jeg og griner litt.. tør ikke gå på do å sjekke om det har kommet mer :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet hvordan du har det, er 5 + 5 i dag, og har hatt blod i utfloden når jeg har tørket meg i 1 uke nå, er stort sett på morningen, men i dag har det vært antydning til litt blod hver gang jeg har vært på do :(!!

Blir så bekymret av dette, har hatt 2 SA i sommer, så er veldig redd når det kommer blod, for det har alldri vært positivt for meg....

Men har flere venninner som har hatt det sånn + styrt blødninger, og det har gått bra, så det er jo håp for oss også :)!

Har også lest mye om det, og det er veldig vanlig at man blør litt i 1. trimester, 30% gjør det, så får håpe vi er blant de 30 :)!!

Veldig tungt når man får sånne beskjeder av legevakten, men veldig rart at du ikke fikk UL synes jeg, siden du er 11 + 5, jeg har alltid fått det, og jeg har alldri vært så langt på vei!

Var på innvendig ul på tirsdag, og der fikk jeg se en fostersekk som tilsa at jeg var i uke 6, og skal til ul til tirsdagen igjen, så håper alt er bra da også :) !!

Masse lykke til, det går nok bra skal du se ;)

Krysser fingrene for deg ;)

Skrevet

kanskje jeg skal forlange ul??

har heldivis stoppet nå da.. vet liksom ikke hvor hysterisk jeg skal være..

Skrevet

Hvis det skjer igjen, synes jeg du skal forlange en ul :)

Men la oss håpe du slipper det ;)!!

Skrevet

Jeg blødde litt i første svangerskap. 2 eller 3 ganger. Var ingenting galt med babyen, men morkaken som lå litt nerme åpningen og da kunne det komme blødninger når livmoren vokste eller noe sånnt.

Blødde kun disse gangene, og babyen hadde det helt fint! Nå er han snart 6 år =)

Jeg fikk henvisning til UL den gangen. Rart at du ikke fikk det.

Skrevet

Når det skjedde meg (var 13 uker) - var bare bitte bitte lite blod på papiret ringte jeg til sykehuset og fikk komme inn t ul med det samme. Legen sa at det antagelig MEST SANNAYNLIG ikke var noe galt men at de tok inn disse beskymrede mødrene for å avkrefte uannsett. Så jeg hadde ringt inn å spurt, ikke gøy å gå å ikke vite!!!

Skrevet

I mitt forrige svangerskap hadde jeg ved en anledning mye og friskt blod på papiret da jeg var 10 uker, ringte legevakten som ga meg time etter en time,da hadde det heldigvis stoppet opp. Jeg ba om ul på sykehuset, legen forsto bekymringen min, men sa at jeg måtte være forberedt på at sykehuset ikke kunne ta meg inn, siden blødning uten smerter ikke er uvanlig. Jeg fikk ul, og den konstanteret at alt sto bare bra til. Årsaken kunne være at jeg var veldig treg i magen, og måtte jobbe litt ved dobesøk...og siden blodårene har lett for så sprekke så var det nok dette som var årsaken. Jeg syns du skal be om ul, mest sannsynlig er alt i orden, men det er helt grusomt å ikke vite....

Skrevet

Det skjer meg i hytt og pine, friskt blod på papiret, noenganger så vidt man ser det andre ganger mye, par ganger litt i trusen. Begynte i uke 13 hos meg. Få deg legetime og sjekk om alt er lukket, er det det er det vist ingen fare. Nå er jeg 21 uker og på fredag var jeg på henvist time hos fødepoliklinikk for å finne ut ordentlig hva det kommer av. Jeg har frynsete slimhinner i livmorhals, og må regne med å blø nå og da helt frem til fødsel, men er ufarlig, og vistnok vanlig hos gravide.

Hadde ul etter endel blod i uke 15 og han hadde vokst og alt var bra. Ordinær ul i uke 18 sjekket de jo organer mye grundigere, og alt var i orden. Fikk ul på undersøkelsen på fredag også, og lege kalte ham et veldig aktivt foster, og det viser vist at han har det veldig bra :o)

Men vet hvor fælt du har det, var på jobb da jeg oppdaget det første gang, begynte å gråte og alle sa jeg måtte ringe til jordmor. Hun sa at så lenge det ikke kom mye blod sammen med kraftige magesmerter( hadde litt magekramper) skulle jeg ta det med ro.

Var ikke så lett, men han har jo vokst som han skal og nå sparker han og er i farta.

Sansynligvis er alt i orden :o) Men engstelsen er grusom så ring fastlege/jordmor i morgen om du ikke får deg ul idag.

Lykke til :)

Skrevet

Takk for alle gode svar!!

Har ikke blødd mer heldigvis. Men idag har jeg litt vondt i magen. Ligner litt på UVI smerter.... men kan også være luft. Er ikke vondt når jeg tisser..

Har lurt på om jeg skal ringe legevakten idag eller om jeg bare skal vente og ringe gynekologen min imårgen. Får vel ikke ultralyd på en søndag likevel??? Eller???

Skrevet

Har det ikke blødd noe idag tror jeg du kan ta det med ro. Da jeg begynte med blod på papiret var det flere ganger om dagen i 2-3 dager så stoppa det også kom det tilbake i 2 dager. Dagen før det begynte hadde jeg veldig vondt i magen, men det hadde vist ingen sammenheng.

Nå kan det komme blod 1 dag så er det vekk en uke så kan det komme igjen i 2 dager, og sånn må jeg vist bare regne med resten av tiden.

Men forstår jo at du vil se til babyen, hadde holdt på sånn i 2 uker før jeg kom til ul og det var utrolig godt å se at han var i farta og hadde vokst.

Hadde bare troppet opp p legevakt jeg om du er veldig redd, er ikke sikkert de vil ta deg i mot om du sier det kom litt på papiret igår hvis du ringer...

Men er du hard i magen?Nyst mye? Fordi gynekologen jeg var hos som fant ut hva det var sa at det ofte skjer om det har vært litt press "der nede" i slimhinnene

Skrevet

Er vist ikke så uvanlig med litt blødning rundt den tiden man skulle hatt mens. Altså uke 4, 8 og 12.

Men håper du får undersøkt deg om ikke for lenge, så du slipper å gå og uroe deg. Hadde selv en uforklarlig blødning i uke 17, fant fin hjerte lyd på Føden og UL to dager etterpå viste en levende baby:)

Du kan ringe på sykehuset om du er veldig urolig, kan iallfall ringe og spørre:)

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...