Gå til innhold

Morkaken på fremre vegg - når kjente du babyen?

Anbefalte innlegg

Jeg har morkaken på fremre vegg. 19+0 i dag og kjenner igjen ting! Har anet noe som kanskje er babyen densiste uken. Men det er så svakt og rart at jeg eller vil kalle det luft i magen og fordøyelsessystemets underlige maskineri;) Kjenner hverken luftbobler, sommerfuglvinger, fiskehale eller noe av det dere andre beskriver. Vr på ordinær ul for få dager siden, alt var topp og gutten beveget seg masse. Så er ikke bekymret. Gleder meg bare veldig til å kjenne at han er der! Har også ligget stille og helt rolig i lang tid påkveldene og prøvd å kjenne etter. Dyttet litt i magen. Men nei. Her er det tyst, gitt;)

Når kjente dere med morkaken på fremveggen liv?

Dette er min første

Fortsetter under...

Jeg kjente som deg noe som jeg trodde var luft i magen. Føltes mer som bevegelse i tarmene enn babyspark. Men det forsvant ikke, og da jeg nevnte det for legen sa han at det var nok babyen som sparket :) Dette var vel rundt uke 19-20.

Har morkaken på fremre vegg jeg og, og kjenner sparkene best nedover, mot skambeinet. Er 27+3 i dag, og har kjent spark (ordentlige dult) siden rundt uke 22. Men regelmessige har de ikke blitt før de siste par ukene. Nå kan jeg fint se magen bevege seg når bebisen snur seg rundt inni der :)

Min første også :)

15+5 kjente jeg ordentlig spark for første gang.

På siden av magen, ikke midt foran.

Er 24+5 i dag, og kjenner fremdeles kun spark på siden av magen og turning ++.

Der placenta ligger er det lite å kjenne.

Heihei :) Jeg kjente heller ingen form for fiskehale, sommerfuglvinger osv.. Men plutselig, to dager før jeg skulle på ordinær UL, kjente jeg flere spark på samme tid! Og det var virkelig spark, kjentes ut som om noen dyttet borti magen fra innsiden :) Siden den dagen har jeg kjent spark hver eneste dag :D Da var jeg 20 uker på vei, nå er jeg 23 uker :) Når jeg ligger på ryggen, kan jeg se magen bevege seg av sparkene til lillegutt :)

Så det kommer, du må bare være tålmodig :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...