Oktobergutt2010:) Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Fikk informasjon fra sykehuset, og hva de har å tilby. Ganske overrasket over at sykehuset jeg skal føde på har badekar på fødeavdelingen, og at om ønskelig kan jeg få bruke det. Men hvordan var det for dere som har født i badekar tidligere? Jeg er vel litt teit sånn sett, og tenker at det må jo være mer behagelig å ikke ligge i badekaret når det kommer til både blod, urin og muligens avføring.. da kan JM bare tørke det diskret vekk. Mens i badekaret er det umulig å ikke få det med seg Takk for svar på forhånd! :-)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 dytter denne:) lurer selv på hvordan d er å føde i vann:)
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Ingen erfaring, men hadde lyst selv, men fikk høre fra ei veninne at det var vanskelig og finne tak å holde i når man skal presse. Men at det var godt som smertelindring før press riene setter inn. Så skal helle prøve som smertelindring og så føde oppreist på en eller annen måte (ikke ligge på rygg i allefall om jeg kan) med tanke på tyngdekraft osv.
EllaMaria Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Søsteren min fødte begge sine i vann (ABC klinikken), og synes det var veldig bra. Be om å få miniklyster før du går i badekaret, så slipper du i hvert fall avføring - og blodet kommer stort sett ikke før morkaken kommer, og du kan jo evt flytte ut av karet til da..? Mannen hennes satt på kanten med føttene vannet, hun sto på alle fire med hodet i fanget hans, og det funket visst veldig bra. Jeg har planer om å føde i vann selv, skal være veldig behagelig å slippe tyngdekraften - og så hjelper det mot revning. :-)
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 flott!! høres så fint ut!! har veldig lyst til å føde i vann hvis jeg får mulighet og rekker og alt d der:)
Makko med to små gutter Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Fikk ikke føde i vann (pga endte med vakumfødsel), men lå i vannet til ca 15min før ungen kom (mange timer med pressrier). Å være i vannet gav en fantastisk smertelinding! Fikk klyster på et tidspunkt, så avføring skulle vel ikke være noe problem. Jeg hadde mye smerter i ryggen og bekkenet, og det å ligge i vann gjorde at jeg greide å slappe helt av mellom riene! Ellers revnet jeg ikke (sydde to "pynte sting"), og det er vist uvanlig når ungen blir tatt med vakuum :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå