Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har meldt meg på babysvømming nå, og lurer litt på det praktiske rundt det. Hvordan gjør dere det for eksempel når dere dusjer? Og hvor kjøper dere svømmebleiene? Har sett at Kiwi selger, men de er fra 3 mnd alder. Her vil h*n være 2,5 mnd når vi begynner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

vi bruker de minste badebleiene fra Libero, de er fra 7 kg. Vet ikke om det finnes mindre engangsbleier, men mulig at det gjør det.

Vi har kjøpt en billig stellepute fra IKEA som gutten ligger på mens vi (det er pappaen som har han med seg i garderoben ;.)) dusjer. Den er oppblåsbar og han ligger fint der (babyen dusjer først). Den kostet 59 kroner tror jeg, så man trenger ikke være så redd for den. Funker veldig fint!

Skrevet

kjøpt heller en badebukse.. De sitter bedre rundt lårene.. Her har vi funnet ut at det lønner seg alltid å ordne seg selv først ( går ofte fort i svingene), og så tar vi lille gutt etterpå.. Dusjer selvsagt han samtidig, men pakker han inn i badehånkle og så ligger han å venter i lekegrinda (de har det i dusjen/garderoben altså) til vi er ferdig.. Blir litt hyl og skrik, men det får det bare bli.. Er litt stress med garderoben.. Begynner en unge å skike så skriker dem alle tilslutt.. Men det er kos da og selvsagt verdt det :)

Skrevet

Der vi er på babysvømming har de lagt ut gymmatter i garderoben som de ligger på. Veldig kjekt for da kan de ikke slå seg, samtidig som de kan "omgås hverandre. Jeg dusjer han først, tuller han inn i hådkle og går å dusjer selv. Vi fikk beskjed av svæmmelæreren at vi kun skulle bruke badebukse, ikke bleier. Vi oppdaget det fortere om de skulle bæsje i badebuksa og kunne ta det med en gang. Det er forsåvidt ingen av babyene som har bæsjet i bassenget på de 7 gangene vi har vært på babysvømming.... Ellers hadde vi kjøpt en Ikea stellemadrass vi også som vi hadde tenkt å bruke hvis det ikke var matter der. Noen tuller de også inn i håndkle og setter dem fast i bilsete vet jeg...

Gled deg, det er så gøy med babysvømming:)

Skrevet

Hos oss er det sånn at jeg går i garderoben først, mens pappaen steller babyen på en egen stelleplass. Når jeg er klar går jeg ut og tar over, så går han inn i garderoben. Når vi er ferdige tar én av oss henne med i dusjen, og etterpå leverer henne til den andre, som steller på stelleplassen. Når den som har dusjet er ferdig, tar man over så den andre får gå i garderoben. Veldig enkelt lagt opp :)

Vi bruker de minste liberobleiene, selvom de er litt store enda.

Skrevet

Barnefar får ikke vært med på svømmingen, og jeg vet ikke hvordan det er med stellebord/matter der.. Men å ta med oppblåsbar stellematte var jo smart, det skal jeg huske på!

Det blir ikke lekkasje med liberobleiene selv om de er litt for store? Det er en engangsbleier, ikke sant? Hva er best/anbefalses, engangs eller vaskbare? Skal det være noe innlegg i de vaskbare? Og er det noen som har link til bleiebukse? Har hittilbare sett vanlige badebleier....

Skrevet

Hos oss anbefaler de ikke badebleier, for de blir så tunge når de blir våte så de hindrer barnets bevegelighet. Bruk heller vanlige baby-badebukser, de er litt "polstret" inni så de holder litt inne om uhellet skulle skje. Jeg gikk på baby/barnesvømming fra sønnen min var tre mnd til to år, og det var aldri noen som hadde uhell i vannet.

Badebukser få du kjøpt i flere større svømmehaller, barnas hus, xxl eller vanlig barneklæravd (men i akkurat vanlig barnebutikker er det kanskje litt utenom sesong nå)

Skrevet

hei du:)

vi kjøpte først bade truse, men værtfall den typen vi hadde,gnagde volsomt, babyen min ble helt rød..så nå har vi gått over til vanlige bade bleier, å er veldig fornøyd:) kanskje det er en gammel type som blir tung? har ikke merket at det hemmer:) vi kjøpte på obs men har sett de til halv pris på kiwi;)

vi bruker bilstolen i garderoben, det fungerer supert! når vi kommer opp av vannet går vi rett å dusjer babyen, så setter vi de i døråpningen til badstuen, godt innpakket i håndduker:) da koser de seg fælt, å får varmen i seg mens mamma dusjer;)) så ammer vi å har kose stund i badstuen etterpå (med døren åpen så det ikke blir for varmt)

du kan bare glede deg, babyene elsker å bade:D

lykke til:)

Skrevet

Selve babysvømminga i seg selv er gull verdt. Men både før og etter er et mareritt. Vesla vil ikke ligge på mattene som er lagt ut, så jeg får knapt dusja selv og kan bare glemme å dusje veslemor. Hun skriker fælt. Heldigvis er hun ikke den eneste som skriker som en stukket gris:)

Vi bruker svømmebleier og er veldig fornøyd.

Skrevet

Hvis dere er to voksne (må jo ikke være pappa som er med), så kan du gjøre som oss. Først gjør en seg selv klar mens den andre gjør babyen klar. Når første mann er ferdig dusjet tar den med seg baby i et håndkle inn i svømmehallen og venter der. Så gjør sistemann seg klar. Dette har fungert veldig bra for oss. Går fort å greit og aldri noe grining og vi er alltid seint ute. Har vel sånn ca 20 min på oss. Etterpå er det samme opplegget. Den ene går litt før den andre så den er klar når babyen er ferdig dusjet.

Vi bruker imse Vimse og er veldig fornøyd med de.

Vi har fått beskjed om ikke å dusje babyen før vi går i bassenget da de mister kroppsvarme så fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...