Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tidlig kan man egentlig se hva slags kjønn det er? Kan man være heldig å se det i 12.uke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var på ul i uke 12 og spurte om kjønn. men det var visst altfor tidlig i følge vår ul-mann.

Så vi ventet til den timen man får fra sykehuset, da var ejg vel rundt 19-20 uker !

Skrevet

Nei du kan ikke se kjønn i uke 12. Hadde ul i uke 15 og var umulig å se. Kjønnsorganene blir synlig i uke 16 har jeg lest flere steder.

Da vi var på ordinær ul i uke 18 så vi kjønnet med engang :o)

Skrevet

Jeg var på UL i uke 15+0, og fikk da beskjed om at d var en jente- og det stemte:) Tidligste man kan se kjønn m en viss grad av sikkerhet er i uke 14, men bare på enkelte private UL-klinikker som f.eks Familieklinikken i oslo.

Skrevet

var også på ul i uke 15 sist, og fikk klar beskjed om at det var jente :)stemte det... :)

skal kanskje i uke 14 denne gang . ( han har beste utstyr osv...)

Skrevet

Vi så det i uke 13! Men vi var visst veeeeldig heldige:)

Skrevet

I Norge er det ikke lov å opplyse om kjønn før etter 12 fullgåtte uker, så ikke mange gynekologer og jordmødre har spesialisert seg på det. Jeg har fått vite kjønn i uke 11+3 og 11+2 i London, og begge var riktige. De kaller det nub-scan. Jeg var til duotest på Rikshospitalet når jeg var 12 uker og gynekologen opplyste at det ikke kunne sees kjønn, men opplyste plutselig midt under ul at det ble jente - også det var riktig.

Skrevet

"Nurk er velkommen" Var det gutt eller jente?

Jeg har fått vite allerede i uke 9, han så det på urinveiene, da de er dannet i uke 9. Urinrøret var langt som tilsa gutt.

På tirsdag er jeg 13+6, håper virkelig denne legen kan klare å se det, han er kvinnespesialist. Mulig de kan se eggstokkene om det er jente på 2D. Han har 3 og 4D også da ;O)

Skrevet

Sist påstod jordmoren som utførte ul at hun så kjønnet da jeg var 13+4, men hun ville ikke avsløre noe for oss da, siden det var så usikkert.

Men på ordinær kunne hun bekrefte at det hun trodde første gang var riktig. Vi fikk jente :)

Nå skal jeg på neste ul på torsdag, da er jeg 14+2. Håper vi kanskje kan få en liten sniktitt på hvilket kjønn barnet er. De har det beste utstyret, så det skal vel ikke være helt umulig...

Skrevet

mamma til 2 gutter, det er ikke tilfeldigvis i tønsberg du skal? Kvinnedoktor? Meg og magen? :P hørtes bare slik ut:D

Skrevet

min venninne fikk vite det i uke 13 med 80% sikkerhet at det var en gutt ..

Ved UL i uke 19 fikk hun bekreftet 100 % at det var en gutt.

Skrevet

Jeg var hos privatpraktiserende gyn da jeg var 12+6, og hun hadde tenkt å se etter kjønn... Vi ønsket ikke det, da, vi vil ikke vite. :) Jeg vet heller ikke hvor pålitelig det er så tidlig i svangerskapet.

Skrevet

Tror kanskje det er mange som gjetter der ute...det sa gynekologen min om alle som sier de fikk vite det før uke 16. Var nemlig litt skuffa da ho ikke kunne si det i uke 15,og sa mange på nettet får vite det før, ho sa jo ho kunne ha gjette men ville ikke. Kanskje en av dem som vil være 100% sikker før ho sier noe....Tok jo vanlig ul da, kan være anderledes på 3d, selv om det ikke er anbefalt før uke 26 og senere.

Skrevet

fikk vite i uke 13/14 sist at det var gutt og det så jeg faktisk også på ul maskinen og det ble gutt...men han jeg var hos sa vi måtte ta det med en klype salt da og det gjorde vi selvsagt også men ut kom en gutt:)

Skrevet

Fikk vite i uke 12+6 at det så ut til å bli en gutt. Har egentlig ikke lov til å opplyse om slikt før uke 13, men siden det var dagen før sa han det alikevel. Men - på UL i uke 19 var legen sikker på at det var jente!:)

Skrevet

Nei er på Jessheim jeg skal ;O)

Skrevet

Uke 13 sa de det var en gutt =0) spennende om det er sant.

Skrevet

11+5 fikk vi vite gutt.. og i uke 18 og uke 20 fikk vi vite at dette stemte.

Har i ettertid fått vite at de egentlig ikke har lov å opplyse om dette før uke 13.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...