Gå til innhold

Tine ribbe raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle prøvesteke ribbe i dag til middag, men har et lite problem. Den er bare halvtint etter snart et døgn i kjøleskap. Ligger nå på kjøkkenbenken i et forsøk på at det skal gå litt fortere... Noen som har noen tips om hvordan jeg kan tine den litt raskere?

Skrevet

Legge den i vann.

Er i alle fall slik det står at kalkun skal tines fort...

Egentlig står det vel kaldt vann...men jeg må innrømme at jeg har hatt det litt lunkent;)

Skrevet

Takk for svar. Tror jeg tar kaldt vann, da jeg har hørt at bakterier florerer om man velger varmere. Men aner du hvor lang tid det tar da ca ?

HI :)

Skrevet

Nei, vet ikke...

Men hvis den bare er litt frossen midt i tror jeg ikke det er krise om du steker den slik heller.

Har stekt ribbe selv som ikke var heeelt tint, merket ingen forskjell:) Skal jo stå så lenge i ovnen uansett:)

Skrevet

Ok takk :) får ligge i vann en liten time til så får jeg se hvordan den blir. Takk takk :)

Skrevet

Jeg bruker alltid å krydre og salte ribba en dag eller to før den skal stekes.. Blir det ikke lite smak på den om du hurtigtiner den, krydrer og hiver den i ovnen i dag? Tror jeg vill ha hurtigtint den i vann i dag, krydret den i kveld, og utsatt ribbemiddagen til i morgen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...