Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Tenkte jeg skulle prøvesteke ribbe i dag til middag, men har et lite problem. Den er bare halvtint etter snart et døgn i kjøleskap. Ligger nå på kjøkkenbenken i et forsøk på at det skal gå litt fortere... Noen som har noen tips om hvordan jeg kan tine den litt raskere?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Legge den i vann. Er i alle fall slik det står at kalkun skal tines fort... Egentlig står det vel kaldt vann...men jeg må innrømme at jeg har hatt det litt lunkent;)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Takk for svar. Tror jeg tar kaldt vann, da jeg har hørt at bakterier florerer om man velger varmere. Men aner du hvor lang tid det tar da ca ? HI
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Nei, vet ikke... Men hvis den bare er litt frossen midt i tror jeg ikke det er krise om du steker den slik heller. Har stekt ribbe selv som ikke var heeelt tint, merket ingen forskjell:) Skal jo stå så lenge i ovnen uansett:)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Ok takk får ligge i vann en liten time til så får jeg se hvordan den blir. Takk takk
Miztery Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg bruker alltid å krydre og salte ribba en dag eller to før den skal stekes.. Blir det ikke lite smak på den om du hurtigtiner den, krydrer og hiver den i ovnen i dag? Tror jeg vill ha hurtigtint den i vann i dag, krydret den i kveld, og utsatt ribbemiddagen til i morgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå