Nikkamoren Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Foreløpig så må jeg melke ett av brystene iallefall. Lurer på hva jeg kan melke i og hva jeg kan fryse i. Har noen sånne små medisinglass (småkopper), hvis jeg koker de i 20 min, kan jeg da bruke de i dagene etter eller "forsvinner" steriliseringen? Tiden er kommet til at jeg må sette meg inn i melking, pumpemaskiner og sterilisering nå..
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg brukte Avent brystpumpe(noe jeg imidlertid ikke anbefaler da den var veldig klumpete og tung) og pumpet i Avent Via beholdere. Plastikk kopper med lokk. Kjempe kjekt å fryse i! Eneste problemet er da at jeg ikke liker Avent brystpumpe. Den elektriske vel å merke. I og med at motoren sitter på "sugedelen" blir det tungt å holde. Medela Swing er veldig god der. Den har motoren "fri" sånn at den kan ligge på bordet feks. Men da kan du ikke pumpe rett oppi de Avent begrene. Da må du evt pumpe i medela flaske og helle over i de koppene. Jeg hev de koppene i oppvaskmaskinen og oppbevarte de i et skap. Det gikk veldig greit det. Jeg vet ikke hvor "lenge" de er sterile. Men jeg tok ikke så veeeldig hensyn til akkurat det..
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har bare erfering med medela-utstyr, og der er det gitt anvisninger på sterilisering og vask i bruksanvisningen. Tror det er nok å steriliere en gang og deretter holder det med vask, men jeg husker ikke helt. Er viktigere de første tre mnd også, tror jeg. Se på www.ammehjelpen.no! Medela har forresten veldig kjekke ziplock-poser men kan pumpe rett ned i. Bare slenge de i frysern, går fort å tine hvis man har glemt å ta opp melk på forhånd (legg under rennende, kaldt vann i vasken).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå