Gå til innhold

Gravid og ammer

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente på 15mnd som fortsatt vil ha puppen. Fikk høre at når man er gravid vil melken smake rart og da vil hun slutte av seg selv, men det ser ikke ut som det plager henne eller at det er sant. Er gravid i uke 9,og skulle gjerne hatt næringen til den lille fremfor å amme når hun kan få i seg næringen hun trenger annet sted ifra. Men hvordan slutte? Dette er mitt 4.barn så jeg har sluttet å amme uten problemer eller styr før...men denne gangen har det ikke vært like lett. Har ikke noe imot å amme enda, det er jo såååå kos, men hun har jo strengt tatt ikke behov for "mammamelk" lenger. Sover jo ikke så godt om natta heller med ei i armkroken som klatrer over meg og bytter side når hun finner det for godt. Hun drikker av flaske, men bare småsuper, når hun er tørst går det vel 70-80ml, så det er ikke mye.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142417066-gravid-og-ammer/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Det er ikke alltid at melken blir smakende 'rart' eller at barnet bryr seg om det, når mor blir gravid.

Det er jo de som velger å tandemamme, altså amme gjennomsvangerskapet og amme to søsken samtidig. Det eneste problemet kan være at man kan få premature rier, i safall må ammingen avsluttes. Tandemamming skal være et flott middel mot søskensjalusi.

Om du synes det høres voldsomt ut å amme hele svangerskapet + amme to stk etterpå, så må du nok avvenne på 'vanlig' vis, dersom smaken ikke plager henne. I såfall kan det være lurt å gjøre det i god tid før babyen kommer, for å unngå sjalusi.

Dersom du velger å tandemamme kan det være lurt å snakke med legen din, slik at du er sikker på at du får i deg nok næring under svangerskapet og i tiden etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...