Gjest JuniGull2010 Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg husker jeg tok testen etter at jeg kom hjem fra jobb, fordi jeg følte det var noe annerledes med kroppen min. Så etter middagen satt jeg og mannen min og ventet i spenning. Vi fikk se en svak, svak strek. Jeg husker den kvelden godt, fordi jeg skulle på en jentekveld samme kveld og det var også en annen venninne som hadde funnet ut at hun var gravid! :-) Hun hadde termin 5 dager før meg. Jeg tok flere tester de dagene der, for jeg klarte liksom ikke helt å tro det var sant.. Også ville jeg se en sterk strek og ikke en svak. Litt rart å tenke på.. Det har jo skjedd så mye den siste tiden! :-) Nå ligger lille gullet mitt og sover søtt i vogna si liksom... Husker dere dagen deres tester var positive?
2010 Mammaen Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Ja, det husker jeg godt! Det er 1 år og en måned + noen dager siden ;-) Det var 4 pp og jeg var ikke superoptimistisk, men hadde noen tester liggende, så testet bare for å sjekke. Jaggu slo den ut ca 10 dager etter eggløsning. Veldig svakt vel og merke. Min kjære ville ikke tro det var sant, og han ville ikke ta det innover seg før etter noen dager og skikkelig sterke tester! Han var så redd for å bli skuffet! Jeg derimot forsto jo at dette var sant, så gleden var stor fra første sekund! En nydelig søndag og høstdag var det også!
Trultetryne Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Husker det veldig godt! Det var 8. mars i fjor. Samboeren min hadde reist på jobb for å være borte 2 uker. Jeg hadde ventet på mensen ca en uke. Dette var en søndag og jeg hadde hatt noen småblødninger tidligere i uka. Jeg hadde en eggløsningstest liggende som jeg brukte som graviditetstest og den var positiv. Var på apoteket før jobb neste morgen og kjøpte en vanlig test og testet på do på jobb før arbeidstid. Vi hadde prøvd nesten et år så jeg var overlykkelig over positiv test! Gullet er nå snart 11 mnd.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Ja, det var 2.september 09! Da jeg la med kvelden i forveien la jeg testen klar på badet for at jeg skulle ta den da jeg sto opp morgenen etter. Jeg hadde ikke hatt mensen på 6-7 uker, men tenkte ikke noe på det for syklusen min har alltid vært veldig ustabil. Da jeg våknet,gikk jeg inn på badet og tok testen. La den fra meg og tenkte jeg skulle gå på rommet å kle på meg, men da jeg reiste meg opp lyste det "Gravid" fra displayet. Jeg ristet litt på testen og knipset på displayet (ordet Gravid stod så langt nede til høyre at jeg var helt sikker på at testen var ødelagt og at det manglet et "ikke" foran:P )... "Gravid" stod der enda! Med blandede følelser og usikkerhet bestemte vi oss selvfølgelig for å beholde. Da var jeg 10 uker på vei!! Og det er definitivt det beste som noen gang har hendt meg! Nå ligger verdens fineste gutt i lekegrinda si å sover:) 6måneder gammel og helt fantastisk!
meg83 Skrevet 9. oktober 2010 #5 Skrevet 9. oktober 2010 Dette var et koselig innlegg =) Fikk meg til å tenke tilbake på hvor lykkelig jeg ble, og selvfølgelig fortsatt er Viktig å huske på hvor heldig man er =) Vi hadde IVF i begynnelsen av november, men husker ikke når jeg testa.. Husker derimot at jeg nekta å tro at det var sant, til tross for mange positive tester, for blodprøva på sykehuset sa det samme og jeg fikk høre det fra sykepleierne der Husker også at jeg noen dager før dette hadde med mange tester da jeg skulle på helgekonferanse med jobben jeg nettopp hadde fått =) Satt på do og testa i smug mens hun jeg delte rom med sov var jo positivt hver gang, men jeg måtte liksom få det bekrefta igjen og igjen, og den helga var det min lille (store!) hemmelighet, som jeg koste meg med å tenke på =)
mammaløve Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Åh, ja dette var virkelig en koselig tråd Husker vi snakket om dette meg83 ) I dag har jeg har vært på fjelltur med min tanzanianske venn som er på besøk, og vi snakket masse om da jeg fant ut jeg var gravid. Husker han var en av de første som fikk vite det, da vi humpet rundt i bil i intens varme i Dar es Salam og jeg var så utrolig kvalm. Da var hemmeligheten vanskelig å skjule Fant ut at jeg var gravid i begynnelsen av desember i fjor, og da jobbet jeg i Tanzania. Helt merkelig å tenke på at den bittelille julehemmeligheten nå ligger inne i senga si og lager koselige sovelyder!
Gjest Skrevet 10. oktober 2010 #7 Skrevet 10. oktober 2010 Koselig tråd! Ja det husker jeg kjempegodt, det var lørdag og vi skulle i selskap på kvelden. Det var 3 pp og de foregående månedene var jeg heeeelt sikker på at jeg hadde masse symptomer og var like skuffa hver gang jeg testet. Denne måneden hadde jeg vært ute og reist med jobben rundt EL, så jeg var nesten sikker på at det ikke kunne ha klaffet denne gangen og hadde ingen symptomer heller. Siden jeg hadde tester liggende tenkte jeg at det kunne jo ikke skade å ta en for sikkerhets skyld før jeg bestemte meg for om jeg skulle drikke vin i selskapet på kvelden. Det var også litt for tidlig å teste med tanke på syklusen. Så jeg tok den og la den fra meg mens jeg stelte meg for morgenen, tenkte ikke noe mer på det før jeg kastet et blikk på den når jeg skulle gå ut fra badet... Jeg tror "skrekkblandet fryd" er dekkende for hva jeg følte da jeg så den var positiv. Tror jeg tok 3-4 tester til de neste dagene, trodde jo nesten ikke på det. akkurat et år etter positiv test døpte vi sønnen vår )
Gjest eelis+kian Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 Ja, det var 26.februar 2009. Jeg stod på badet og leste bruksanvisningen til testen. Der stod det at jeg skulle tisse på testen og så vente i 2-3 minutter før jeg leste av svaret. Så jeg tisset på pinnen, la den på vasken og trakk på meg buksa, og når jeg da kikket bort på testen lyste det klart og tydelig "Gravid". Skrekk!!!! Jeg ringte til sjefen min (av alle personer, hvorfor SJEFEN min??), begynte å gråte i telefonen og ulte "Jeg er graviiiiiiiiid!". Hun sa "Huff, stakkars deg!", og jeg var selvfølgelig helt enig i det. Noen uker etterpå bestemte jeg meg for å beholde barnet, og nå har jeg en liten snart ettåring (på torsdag!) som vakler seg prøvende over gulvet på de perfekte små føttene sine :-)
meg83 Skrevet 10. oktober 2010 #9 Skrevet 10. oktober 2010 Husker det ja, mammaløve =) Må ha vært ganske spesielt å finne det ut så langt hjemmefra Veldig koselig tråd -håper den blir laaaang =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå