Gå til innhold

Finnes liste med gode råd for oss nye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Da melder jeg meg med inn her beruset av glede:-). Lillejenten er kommet velskapt ut og vi har det bare bra:-).

Nå lurer jeg på, finnes der en liste med gode råd fra erfarne mammaer for oss som er nybakte førstegangsmødre? Leste noe engang men husker ikke hvor..

Stor klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Lucy- grattis med vel overstått og velkommen inn hit=)

Du har jo denne laaange listen fra BIM da;

http://www.barnimagen.com/forum/thread/139555722

Men ellers kan jeg jo gi deg et par små tips her, og det er først og fremst- ikke se så mye på klokka nå de første ukene- for babyen vil jo gjerne være mye våken/ ha mye pupp til langt på natt nå i starten, og kanskje sove mye på dagen istedet (sånn er og har ihvertfall mine jenter vært). Sov når babyen sover, selv om det er midt på dagen, og se på det hele som en unntakstilstand, og ikke legg for mye planer om husarbeid osv. La hybelkaninene få spire og gro i noen uker, nå er det babyen som er i fokus;)

Ikke stress med rutiner enda, de har uansett ingen hensikt før baby blir nærmere 3 mnd- så la baby styre dagen og bare KOS dere, det er jo en helt helt unik tid dette her=)

Skrevet

Tusen takk for tips, var den listen jeg tenkte på også. Skulle gjerne sovet nå som nurket sover, men tror jeg skal se på brystpumper og slikt heller.. :-) Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...