♥mini♥lille♥knerten Skrevet 9. oktober 2010 #1 Skrevet 9. oktober 2010 Min unge på 4,5 mnd står omtrent i bro i bilsete når vi skal kjøre bil. Hva kan jeg gjøre for at hun skal forstå at vi av og til må kjøre bil? Jeg trodde at hun etterhvert skjønte at det ikke er farlig eller skummelt. Jeg har prøvd å sitte baki sammen med henne (men avogtil må jo jeg styre), gitt henne leker, hengt opp leker, synger for henne, lar søskene snakke med henne ol. Men hun skriker fra hun blir satt i sete til vi stopper bilen og tar henne ut. Nå har det seg slik at jeg må kjøre frem og tilbake til barnehagen og butikken hver dag, og det er et stykke, så jeg holder på å bli gal. Det er sikkert ikke bra heller for min kjøring at hun er så urolig i bilen. Hun tar ikke smukk.
Tøffe Tøflus Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Har du prøvd et annet bilsete? Kan rett og slett være hun sitter vondt...
*LillaMeg* Skrevet 9. oktober 2010 #3 Skrevet 9. oktober 2010 Sånn var min og.. Ble mye bedre etter at vi brukte isofixen på basen. Da sto setet mer rett, og ikke helte så fælt.. Han satt nok ikke så godt.. :s Så ville kanskje sjekket om setet står for bratt, eller om dere kan endre på stillingen på det.. Kanskje det er for lite?
abella Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, bare litt sympati. Vi har det sånn her også. Han HATER å kjøre bil og å sitte i vogna, alt som innebærer at han må være fastspent egentlig. Han har vært sånn omtrent siden han ble født og nå er han 10,5 måneder. Nå er ikke vi i den situasjonen at vi må bruke bil i hverdagen heldigvis. Vi bruker den stort sett bare når vi skal på litt lengre turer. Men for oss har ingenting fungert. Trodde det skulle bli bedre når vi bytta til bilsete nr 2 som var mer komfortabelt + at han kom litt høyere opp, men det er fortsatt like ille. Tror vi kommer til å kjøpe dvd bare han blir litt eldre. Min tar forresten smokk, men den hjelper ikke. Hvis han misliker å kjøre bil så misliker han det, enten han får smokk eller ikke...
*shehasmyheart* Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Har det helt likt her! Han er 5 mnd. Helt forferdelig å høre på. Så her blir bilkjøring nøye planlagt. Drøyer med å kjøre til han er trøtt. Ikke alltid det klaffer med kjøring til barnehage, og da er det hyl! Men, det har faktisk blitt litt bedre de siste dagene. Mye klaging, men ikke hysterisk;) Jeg prøvde også henge opp litt artige ting å se på. Det var bare helt bortkastet. Musikk hjelper heller ikke. Storesøster var også sånn. Det hjalp når ho kom over i nytt sete. (Altså større og høyere). Har dessverre ingen råd:( Bare masse sympati å sende;D
Vimse + gullene Skrevet 10. oktober 2010 #6 Skrevet 10. oktober 2010 min hadde en slik periode, men det har gitt seg litt. Hengte opp en leke. Dessuten tok jeg ut nyfødtinnlegg i stolen slik at hun tydeligvis satt bedre.
Guttemamma x 3 Skrevet 11. oktober 2010 #7 Skrevet 11. oktober 2010 Eldstemann var sånn. Alt over 5 minutter fastspent var hyyyyl. Det ble en del bedre da vi byttet til neste sete så han fikk sitte høyere i bilen og se ut. Da vi til slutt prøvde DVD-spiller (litt over 1 år) kom vi over i en annen verden der vi kunne kjøre 30-60 minutter uten å stoppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå