Gå til innhold

Tips til mat/drikke under fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe en pose nøtter&bær, duo-yoghurt, energidrikk... Men holder det?.. Skulle gjerne hatt noe som er litt friskere også kanskje. Tror vi hadde en tråd med gode tips om dette her inne, men den makter jeg ikke å finne igjen ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg spiste ikke noe under fødsel sist......var ca 6 timer på sykehuset før jeg fødte.....men mannen min var veldig glad for hjemmebakte boller som vi tok med fra fryseren da vi dro. Imsdalflaske med vann og eplenektar (som vi fikk på sykehuset) holdt lenge fra meg. Tror vi hadde med litt sjokolade også. Yougert ol fristet ikke meg noe særlig hvertfall....

var ikke så mye tips i dette da men:-)

Skrevet

Jeg rakk ikke å spise noe særlig under fødselen sist. Tok ca fire timer fra vi kom inn - rakk å spise litt salte kjeks jeg hadde med meg, og ellers ble det gul saft fra sykehuset og litt vann innimellom. Hadde ikke tid til å tenke på mat etter hvert, kan du si!

Men synes hjemmebakte boller som tipset over nevner høres bra ut, da!

Jeg hadde med meg sjokolade og love hearts i baggen også, men søtsaker tok det flere uker før jeg tenkte på igjen (og jeg er meget glad i søtt!)!

Skrevet

jeg er nok på samme linje som dm før meg her, hehe.. vi stoppet på bensinstasjon på tur innover den natten, og handlet med litt småtterier som skulle hjelpe på mente vi, hehe, jeg drakk gulsaft fra sykehuset og det var det eneste, var 8 timer fra jeg gikk inn døra på sykehuset til gutten min var ute.. men det vi handlet kom i god hjelp til samboer da :)

Skrevet

jeg har liggende 2 flasker solo i kj.skapet til å ha med:) De sier att d er lurt å ha noe som gir litt energi.... husker også att jeg synst d var kjeeempe godt når vi fikk brus etter jeg hadde født sist:)

Skrevet

Min første fødsel var laaang, så jeg var lykkelig over å få litt påfyll underveis. Mannen min skrelte et par appelsiner og ga meg én og én båt, det var forfriskende. Jeg fikk også melkesjokolade.

Vi hadde dessuten med oss et par av mine favoritt-cdér, Ane Brun, og det var til god hjelp.

Skrevet

Klarer ikke spise under fødsel, det kommer rett opp på neste ri, så ville satset på noe godt å drikke.. Som ikke smaker for mye hehe.

Brus ville jeg ikke drukket, da kullsyren går over i melka og kan gi babyen mageknip...

Jeg drakk saft med isbiter i som de hadde på sykehuset.

Skrevet

jeg har også tenkt litt på dette, og kommet frem til at jeg vil ha med litt forskjellig i baggen, sånn tilfelle jeg får lyst på noe.

Så har planer om å handle inn:

- en pose nøtter

- frukt (det har vi alltid liggende hjemme, så det blir vel å pakke med seg det som finnes hjemme når vi drar)

- kanskje en sjokolade

- trenger jeg noe mer ordentlig mat, så får jeg vel alltids en brødskive på sykehuset..eller jeg må sende samboeren ned i kiosken for å kjøpe noe..

Skrevet

Jeg også slet med å få i meg både mat og drikke under fødsel. Kroppen er så fokusert på andre ting enn mat midt oppi det hele. Sukkerholdige ting er lurt da for det er veldig energikrevende prosess man skal gjennom :) Sunnere karbohydrater er for eks bananer... Bare ikke glem: alt som kommer inn, kommer også ut igjen :P

Skrevet

Min forrige fødsel varte lenge, så denne gangen har jeg gardert meg og gjort diverse innkjøp for å øke energien utover. Jeg var nemlig utslitt etter ett døgn, og hadde ikke nok energi til å klare en fødsel, og det endte i akutt keisersnitt.

Jeg har gått til innkjøp av:

- 2 stk. energidrikk

- forskjellige poser nøtter, noen med tørket frukt og noen med honningtrekk

- xl1 energibar og 2 andre energibarer

Hvis ikke jeg spiser/drikker noe av dette, er jeg sikker på at min samboer er glad for å få i seg litt energi i løpet av fødselen :)

Skrevet

Takk for tips dere - for dere som hadde noen :) Jeg hadde nemlig ingenting sist jeg fødte og ble helt utmattet - så NOE må jeg ha med meg denne gang.

Får slenge med en banan og en sjokolade i tillegg tenker jeg. Og kanskje noen gode bakevarer ;)

Skrevet

På føden på Ringerike står det alltid noe mat fremme i kantinen, så man kan alltids hente seg noe der. De har og juice, melk, vann, saft o.l., men jeg kommer likevel til å ta med meg en brus.

For meg er drikke viktigere energikilde enn mat sånn over en kortere periode.

Som sagt har de saft, så der kan man få i seg litt sukker, men jeg tar nok med en cola eller to, for tilgang på en sukkerbombe om jeg skulle trenge det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...