Gå til innhold

henging

Anbefalte innlegg

Hørte nylig at noen som hadde smuglet narkotika over 5 kg, og ble dømt til døden ved henging.. 2 stk blehengt..

Tenk da på hvor mange mennesker som ville vært utryddet om alle land hadde hatt den "ordningen"..... Akuratt som om det løser problemet.

For noen "kjempesnille" muslimer.... Flesteparten av dem som blir dømt er helt vanlige folk..

Sånn som de (myndighetene) avgjører, har ikke dette noe med religionen deres å gjøre??

Men HØR!

Det de virkelig trenger er vitnesbyrdet om dette ene og sanne:

Jesus Kristus <3

Han setter mennesker FRI, Han kan nemlig hjelpe, HAN er trofast, full av miskunnhet, godhet og kjærlighet. Ja, han er kjærligheten selv. Og han har alltid tid til oss <3 og både hører og svarer BØNN når vi ber og vender våre hjerter til Ham!:)

Ved Jesu`Blod og Nåde får man alle sine synder tilgitt

Gud elsker alle og vil så gjerne frelse ALLE mennesker!!!

Han vil og ønsker IKKE at noen skal gå fortapt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416463-henging/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

ja det er helt forferderdelig at dem får dødsdom pga dette helt klart. og jeg er enig i at det er jesus kristus som er redningen og som gir fri.

gud elsker alle og jesus tilgir våre synder uansett hva vi har gjort i livet våres.

jesus er livet :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416463-henging/#findComment-142602124
Del på andre sider

Drar alle muslimer under samme kam, gjør vi? Som lidenskapelig engasjert i Israel/Palestina-konflikten syns jeg igrunn argumentene om at alle som tror på Jesus er gode og alle muslimer er barbariske virker ganske overfladiske og lite gjennomtenkte.

Der blir muslimer bokstavelig talt fordrevet av den jødiske staten fra sitt eget land og egne hus som har vært i familiene i generasjoner, barn blir indirekte nektet medisinsk hjelp (de trenger papirer fra israelsk hold for å krysse checkpoints for å komme seg inn til Jerusalem, som er det eneste stedet det fins palestinske sykehus - svært få får innvilget søknad om slike papirer, og er man så heldig å få innvilget søknad for barnet må barnet som regel reise alene til sykehuset fordi foreldrene ikke får reisetillatelse. Dette innebærer at barn helt ned i seksårsalderen sitter i timesvis på busser, krysser checkpoints med bevæpnede vakter og venter på sykehuset helt alene), hjem blir lagt i ruiner og regningen for rivningen sendes til de som har fått hjemmet sitt jevnet med jorden, 97 % av alle søknader om å få bygge (alt fra en utedo eller et leskur for husdyr, til industribygg) blir avslått, og skulle man få byggetillatelse er det umulig å få tak i materialer og maskiner fordi praktisk talt all import er stoppet. Merk deg at dette er ikke dreier seg om terrorister eller kriminelle: Dette er helt vanlige mennesker som deg og meg.

Jeg tviler ikke på at din Gud er god, og at du setter stor pris på Ham, men ikke tro at jeg får mer respekt for din religion ved at du fremstiller muslimer som barbarer pga. en hendelse du har hørt om ... Hadde du sett litt lenger enn til nesetippen hadde du sett at denne hendelsen har ikke rot i en religion; den har rot i et forkastelig syn på menneskeverd og en manglende respekt for andres liv. Hva tenker du f.eks. om situasjonen i Korea for tiden? Hva skal man skylde på der, hvor tre av de ledende trosretningene er ateisme, buddhisme og kristendom?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416463-henging/#findComment-142627092
Del på andre sider

• 1 måned senere...

For å sette ting på plass (hehe):

Hvis det er Nord-Korea det siktes til, så er de pålagt å tilbe sin diktator. Det er forbudt med kristendom der.

Angående dødsstraff er det litt på siden å kritisere muslimer for dødsstraff for kriminalitet, fordi det helt opp til nyere tid har vært dødsstraff i kristne land også.

Det som jeg syns er viktig er årsaken til henrettelsen. For eksempel dersom de henretter en person kun fordi han er prest og en frafallen muslim, er det forkastelig.

Det er derimot mange vaneforbrytere som godt kunne vært henrettet, men kunne ikke tenkt meg at jeg selv eller noen i omgangskretsen skulle utført henrettelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416463-henging/#findComment-142809251
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...