Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har akkurat Begynt i ny jobb, ikke en jobb mann blir rik på, men jeg har funnet en stor glede i denne jobben! Jeg jobber nemlig hardt ver eneste dag med å hjelpe små barn. Jeg ringer rundt hver eneste dag, for å få andre mennesker med på å hjelpe. Det er mange som er flinke å gi til veldedige formål i norge, og det er mange som velger bort oss i denne kjempe jungelen av formål! Det er forståelig, og respekteres, men det er da ingen grunn til å oppføre seg som idioter fordet? Folk slenger dritt og er skikkelig ekle! Jeg, eller mine medarbeidere eller de som ringer for andre formål er da ikke på jakt etter å krangle, eller plage noen! Om du så en reklame om oss på tv, eller fikk litt i posten om oss hadde du kanskje gitt oss et øyeblikk av din tid. Om ikke annet, så bare for å se hva vi driver med. Uansett hva dere velger ¨å gjøre når vi eller andre ringer til dere, så er det jo ikke noe i veien for å oppføre som folk! Vi er faktisk mennesker vi som sitter på andre siden av røret, som bare prøver så godt vi kan å gjøre jobben vår, ringer deg med et smil og en hyggelig tone, og avslutter like hyggelig, til tross for hvor mye dritt vi får fra folk....
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Det er faktisk ganske ufyselig å ringe folk å tigge. Ikke alle her i landet er rike, ikke alle synes det er lett å si nei når det ringer noen som ikke godtar ditt nei. Har opplevd mange i ditt yrke som maser kontinuerlig og nekter å godta at jeg ikke har råd. Da er det bedre å være ufyselig tilbake og håper de uønskede telefonene opphører. (Ja jeg er faktisk reservert...)
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 sikkert frustrerende for noen av dere som faktisk prøver å gjøre en god jobb, men de er så mange ufordraglige telefonselgere at jeg blir sur bare jeg hører ordet" telefonselger!"
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Grunnen til mange av oss har begynt å bli ufyselig mot telefonselgere/telefontiggere er at vi har opplevd mange uforskammede personer, rett og slett frekke personer, til og med personer som sender ting selv om jeg har sagt nei takk. Slutt å plag meg med tigging på telefonen, det er ikke hyggelig. Hvis du står utenfor en butikk eller i en handlegate er det mye bedre, da kan jeg selv velge å gå bort til deg eller gå forbi deg....du vil da ikke vite navnet mitt og kunne sende ting jeg ikke har bestilt. Du er kanskje hyggelig på telefonen, men jeg stoler ikke på deg. Min erfaring med telefonsalg/tigging er langt fra god uansett hvor hyggelig du virker på telefonen. Jeg begynte for noen år siden å bli kort og småfrekk på telefonen mot slike som deg og har nok blitt slettet fra en del lister etterhvert for telefonterroren har roet seg. Jeg avbryter deg raskt og sier at jeg ikke er interessert så legger jeg på. Du får ikke sjans til å "overtale" meg, slik vil jeg ha det....det er mitt liv du forstyrrer. Hilsen hissig ;-)
-Hengebuksvinet- Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 og gir ofte enkeltstående beløp til andre organisasjoner. Men har aldri gitt til en organisasjon som følge av at de ringer eller sender ut brev/ tykke papirkataloger. Problemet er bare at til mer man gir, til mer maser organisasjonene. Det provoserer meg at en stor del av pengene jeg gir går til å finansiere masing på telefon. Prøver så langt jeg kan å styre unna organisasjoner som maser, og det tror jeg folk flest holder med meg i. Har faktisk aldri snakket med noen som får veldig lyst til å gi bort penger som følge av at noen ringer dem. Men en liten annonse i vg, et bilde på nett eller mailer om trengende prosjekt kan få meg til å opne lommeboka.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Selv om du ikke er på jakt etter å plage noen, er det nettopp det du gjør. Husk, din organisasjon er laaangt fra den eneste som ringer rundt. Tipper du selv blir irritert når Jehovas Vitner ringer på døra, enda de er hyggelige og de bare er der noen få ganger i året. Telefonselgere derimot, ringer mye oftere enn det.
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Hvordan hadde du likt å bli forstyrret midt i middagen? Eller, når du gjør noe annet viktig, som du avbryter fordi tlf ringer, og du tror det er noe viktig, for så å finne ut at det var bortkastet? Jeg pleier å be om nr til de som ringer meg jeg, og når de ikke skjønner hvorfor, sier jeg at det trenger jeg så jeg kan ringe de hjemme på privaten, når jeg har tid til å snakke
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #8 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg blir skjelven av irritasjon når jeg hører ordet telefonselger. Personlig har jeg blitt terrorisert av en såkalt veldedig organisjon som tigger penger i 15(!) år. Helt sant. Disse ufordragelige folkene,-ofte er det samme person hører jeg, tar ikke et nei for nei. Jeg har en gang,EN gang, for 15 år siden, vært dum nok til å gi støtte til denne møkkaorganisasjonen. Siden har de plaget meg på telefonen minst 1 gang i uken utrolig nok. Kan love jeg har vært ufin i munnen ja. Visst de idiotene tror de får penger av meg på denne måten må de tro om igjen(og igjen og igjen tydeligvis). Aldri om jeg støtter denne saken. Frekke er de også, når jeg sier jeg ikke er interessert(særlig ikke i været i Trøndelag), fortsetter de bare som om de ikke hører.Faen.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #9 Skrevet 9. oktober 2010 Det er egentlig ganske enkelt, "nei takk, jeg er ikke interessert!" også legger man på røret
Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #10 Skrevet 9. oktober 2010 Kanskje på tide å sperre seg for telefonsalg, folkens...?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Men det er allikevel en god del som aldri reserverer seg. Når mange reserverer seg øker presset på dem som blir igjen, for eksempel pensjonister. Min gamle far plages av disse telefonene, det ser jeg. Likevel ville han merkelig nok ikke reservere seg mot veldedige organisasjoner. Sitter kanskje langt inne... Vel, jeg besøker ham ikke så ofte, men nesten hver gang ringer det en veldedig organisasjon og han må stavre seg ut til telefonen. Det er ikke så greit.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har aldri jobbet som telefonselger selv, men jeg vet at det er mange med dårlige holdninger ovenfor denne yrkesgruppen. MEN når det er sagt; dere jobber på provisjon (ihvertfall 90% av tlf.selgere gjør det), og det er ufattelig mange pågående selgere. Tar ikke nei for et nei. Jeg opplevde at en begynte å småkrangle med meg da jeg takket nei til å støtte. Begynte med "jammen, jeg tror ikke du forstår..", og "jeg tror ikke du innser alvoret".. osv. Som om jeg trenger å forklare og utdype for han! Og en telefonselger ringte for å samle inn penger kl 16 på JULAFTEN et år. Jeg har aldri sett moren min bli sinna på ukjente før, men da sprakk hun! Får være grenser! (trodde ikke tlf.selgere jobbet så sent på julaften heller, men noen gjorde tydeligvis det) Men for all del, mange av dere er kjempehyggelige og gjør en flott jobb!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har reservert meg i brønnøysundregisteret mot telefonsalg, men det er flere useriøse aktører som ringer uansett.....så det er absolutt ingen garanti.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 Takken en får når en gir til veldedige organisasjoner er at de plager livet av deg i årevis etterpå. Reservering hjelper ikke på de mest pågående.
Himmel og hav Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har ingenting imot telefonselgere/tiggere i utgangspunktet. Mange er hyggelige, de fleste er høflige, MEN... - Å bli tiltalt som om jeg er en gammel, god venn " Hei, Hanne! Hvordan står det til i dag? Er været bra?" - Å bli takket for støtte jeg ikke har gitt "Da vil jeg bare aller først si tusen takk for den generøse støtten, fru Hansen..." Når jeg vet at jeg ga dem 100,- for 10 år siden! - At de ikke kan si hvor de ringer fra med en gang " Altså, hør her. Både du og jeg vet at du ringer for å selge eller tigge..." "Nei, det gjør jeg ikke!" Og så to svinger senere i samtalen kommer sannheten, selvfølgelig, frem. - At de ikke aksepterer et høflig "Nei, takk" men starter med "Jammen, skjønner du ikke at dette er et virkelig godt tilbud?" - At de ikke aksepterer at de ikke skulle ha ringt meg i utgangspunktet siden jeg er registrert i Brønnøysundregisteret, men helle kommer med "Ja, uff, det var jo dumt da,....men nå som jeg allerede har deg på tråden...!" - At de blir ufine " Så siden du ikke vil støtte oss så synes du det er greit at ungdom bruker narkotika/at spedbarn dør/ at folk sulter ihjel?" - og ikke å forglemme alle disse callsentrene som ringer opp flere på en gang, slik at du kaster deg ut av dusjen og løper til telefonen, bare for å møte summetonen i den andre enden. Hadde det ikke vært for alle disse, så hadde det vært helt greit, eller iallefall nesten greit, med telefonmasing. Jeg har ikke problemer med å svare for meg, men jeg er såpass godt oppdratt at jeg ikke liker å krangle med fremmede, måtte forsvare meg mot frekke påstander eller bare avvise eller legge på. Men jeg blir påført det, av de som ringer og ikke kan oppføre seg, og det liker jeg IKKE!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #17 Skrevet 9. oktober 2010 Så enig med "Himmel og hav" !! Telefonsalg er en uting !!!!! Jeg gir gladelig til veldedighet JEG velger selv! Når folk går som frivillige fra dør til dør med bøsser, da gir jeg gjerne. Det som gir meg en skikkelig usmak med tlfsalg (i tillegg til uhøflighet OG timing) er at deler av det som blir donert går jo til å betale lønna til de som sitter og ringer... Veldedighet, my ass !!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #18 Skrevet 9. oktober 2010 Det har jo vore framme saker no, der folk har laga seg veldedige organisasjonar for å kunne fore telefonsalgfirmaet sitt med "gode formål" å samle inn til. Det viser seg at det aller meste av pengane som kjem inn via telefontigging går attende til operatørane, og kanskje så lite som under 10% til den gode saka. Eg har mange gode saker eg støttar, man seier ALDRI ja på telefon. I tillegg vil ein jo då bli plaga med tigginga vidare, fordi ein då vert registrert som "kunde"/"støttespelar" og dei tek det difor ikkje så nøye om ein reserverar seg. Eg er ikkje ufin mot dei som ringjer, men eg bryt inn i tiraden dei kjem med og spør om det er snakk om telefonsalg, og at eg ikkje er interessert. Det må jo vere like greit for dei og at dei slepp å bruke tid på svadaet sitt før dei får eit NEI. Men vil absolutt anbefale å reservere seg, for det minkar straumen betrakteleg.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #19 Skrevet 9. oktober 2010 Har aldri fått en telefon fra telefonsalg, aldri noen som maser. Ikke fordi jeg har reservert meg mot det, men fordi jeg er smart nok til å ha reservert nummeret mitt fra telefonkatalogen. Kanskje en idé for de fleste her inne?
LinnisR83 Skrevet 9. oktober 2010 #20 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg tror at om man har en sak man vil støtte, finner man den selv. Jeg syntes det er helt fjernt at folk skal ringe å tigge på telefonen etter støtte! Jeg støtter de sakene som berører meg, og takker fint nei til resten. Signerer alt Himmel og Hav skrev så fint, og legger til at de som ringer meg klokken 22.00 på en fredagskveld, får fint finne seg i en krass og skarp tone! Uakseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #21 Skrevet 9. oktober 2010 Nei,dere skal ikke behøve å få masse dritt tilbake. Men respekten skal gå begge veier. Folk som ikke gir seg når jeg sier nei takk er det verste jeg vet. Da kan det godt hende jeg blir irritert og ufin. Jeg fikk en telefon for mange år siden i forbindelse med landsforeningen for krybbedød. Da jeg sa nei takk, har dessverre ikke råd nå, var det JEG som fikk en utskjelling om blant annet små barn kom til å dø på grunn av sånne som meg. Det har vel garantert farget mitt syn på de som jobber med det du gjør. Dessverre for dere er jo overhodet ikke alle sånn, men det finnes drittsekker og hurper blant dere også, akkurat som det gjør blant oss som tar telefonen. Og ja, jeg er reservert, men får fremdeles denne typen telefoner. Synes det er liksom "morsomt" hver gang de prøver å påstå at de ikke har fått oppdatert listene sine og jeg må ha gjort det for kort tid siden. Jeg har nemlig vært reservert i over 10 år.
TrustNoOne (but Me) Skrevet 9. oktober 2010 #22 Skrevet 9. oktober 2010 Telefonselgere er det utrolig lett å bli kvitt. Etter årevis med plagsomme telefoner, til tross for at jeg reserverte meg mot telefonsalg for nesten ti år siden, kom jeg frem til den ultimate metoden - etter litt prøving og feiling. Den første vinklingen er å spørre selgeren om han har funnet Jesus. Da pleier samtalen å bli brått avsluttet. Hvis ikke den vinklingen hjelper, drar jeg igang nasjonalsangen. Det lengste jeg har sunget, var til vers 2. Men da ringte det ikke noen på lenge. Mon tro om de ulike telefonselgerne har et felles register der "umulige" kunder blir registrert. For her har det ikke vært en eneste telefon på tre måneder
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #23 Skrevet 9. oktober 2010 Og det er jammen meg ikke mange som er mer ufyselige enn telefonselgere!
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #24 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har vært reservert mot telefonssalg siden 2001, likevel ringer sånne som dere hver eneste uke. Noen prøver seg til og med med at man må oppdatere reservasjonen hvert år. Det må man IKKE, har sjekket med Brønnøysundregistrene ang det. Så beklage rom jeg blir litt "kort" i telefonen til dere. Jeg har valgt meg ett formål, gir hver måned et beløp til et fadderbarn.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #25 Skrevet 9. oktober 2010 Jeg har selv jobbet som telefonselger og for Telenor i tillegg, he he! Ja, det finnes mange ufyselige telefonselgere akkurat som det finnes ufyselige mennesker i den andre enden av telefonrøret. Vi er jo mennesker alle sammen. Det er dessverre ikke alle aktører som er like flinke til å vaske telefonlistene sine mot dødregister og de som har reservert seg MEN det er ikke selgerene sin feil for de får bare opp et navn på sin pc som de skal ringe, bare så det er avklart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå