Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Gutten vår 1 år har hatt av og på feber siden tirsdag alt da fra 38, -40,9. Allmenntilstanden er bra sett bort ifra at han er veldig slapp og trøtt når den er på det høyeste. Han spiser og drikker bra og jeg ser det er hvertfall en jeksel på vei. Men det som er rart er at han er feberfri på formiddagen noen dager og så kommer feberen på kvelden og natten... og den er jo veldig høy... hva mener dere? bør jeg kontakte lege eller er det bare tennene som gjør det og går det snart over? blir litt usikker når ferberen er så høy og han ellers ikke virker syk...
Nagilimia Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Slik var sønnen min også, og jeg kontaktet ikke lege. Gav paracet rett før leggetid, og mitt på natta. Når den var på det høyeste sjekket jeg 30 min senere om feberen hadde gått litt ned. Synes kanskje du må se det ann, er du usikker så ringer du. Jeg synes allmenntilstanden er det som bestemmer. Kle av han når han har høy feber, så han ikke blir enda varmere, men blir kjølt ned.
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Tipper jeg hadde ringt til legevakten, bare for å sjekke i morgen tidlig! Der får du gjerne snakke med en sykepleier, som kan vurdere om en lege bør se på han. Men høres ut som om det er "kun" tennene som plager han! Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Kjente jeg nesten ble litt lettet da jeg så innlegget ditt... for jeg tror det er akkurat det samme med krapylet mitt. Han har også høy feber, men ingen andre sykdomstegn. Han er trøtt, slapp og survete.. men kvikner plutselig til. Ser det er ganske hovent i munnen hans så har liksom tenkt at det er noe tenner på gang. Men når det er sagt så skal man jo ikke la barn gå med høy feber i mer enn 3 dager... så jeg tenker at dersom ikke feberen har gått ned til i morra så kontakter jeg lege. Jammen ikke greit dette her altså.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2010 #5 Skrevet 10. oktober 2010 Takk for svarene:) igår lå han "bare" på 38,5 og inatt og hittil idag er han feberfri så håper det er over for denne gang nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå