Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #1 Del Skrevet 8. oktober 2010 Jeg har hatt fast 70 % stilling i et år nå...men hadde fra oktober -09 til juli -10 vikariat 100 %, har siden juli gått i mine faste 70 % pluss at arbeidsgiver opprettet 30 % til meg ut 2010 pga. de gjerne ønsket at jeg skulle jobbe 100 % og fordi økonomien tilsa at de kunne det Så har teknisk sett jobbet 100 % i 3 og et halvt år... Men fra januar så har ikke arbeidsgiver økonomi til å gi meg et vikariat på de ekstra 30 % så jeg vil da bare ha 70% fast, men likevel mest sansynlig jobbe 100% til jeg går ut i permisjon i mai... Snakket med svigerinnen min i går og hun mente at jeg ville få svangerskapspenger ut i fra hvor mye jeg har tjent det siste året. Altså siden jeg har jobbet 100 % siste året så får jeg enten 80 eller 100 % ut av de 100 % og ikke ut i fra de 70 % jeg har fast stilling når jeg er i permisjon... Huff...vanskelig å forklare her, men noen som skjønte ka eg mente og har peiling på dette? :S Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416038-svangerskapspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
sarahmor Skrevet 8. oktober 2010 #2 Del Skrevet 8. oktober 2010 Dt er foreldrepenger du mener går jeg ut fra? Svangerskapspenger er noe annet (istedet for sykepenger om noe er skadlig for barnet på jobben din), foreldrepenger er det du får under permisjonen Ifølge nav beregner de foreldrepenger ut fra hva du fikk måneden før du går ut i permisjon. Jeg skal føde i februar dermed går de utfra hva jeg får i januar. Men i noen tilfeller sa nav saksbehandler til meg kan de beregne ut fra hva du har fått siste 3 åra. Jeg har også hatt litt kompliserte lønninger siste året så jeg skal få hjelp av nav til å fylle ut søknaden. Dette gjøres ikke før uke 26. Siden du har litt komplisert opplegg du og bør nok du også, når tiden kommer snakke med nav og få ordentlig hjelp av dem ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142416038-svangerskapspenger/#findComment-142416189 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå