Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

var til helsesøster på mandag, og i samråd med henne kjøpte vi inn mme for å gi et måltid på natten. Er fryktelig sliten siden M vil ha mat med 1 1/2 t mellomrom hele natten.

Natt til tirsdag ble jeg syk. Vond hals, snørrete og febervondt i hele kroppen (ikke feber, temp på 37,2 på kveld) Dette varte hele onsdag, men ble i grei form igjenn på torsdag. Er kun småforkjølet.

Problemet er at melkemengden har minsket betraktelig siden tirsdag.. M blir ikke mett på kveldstid, og jeg må frem med puppen minimun 3 ganger før han i det heletatt sover lenger enn 5 minutter i senga si.

Så spørsmålet: Har jeg mindre melk pga at vi har gitt 3 mme-måltid, pga at jeg ikke har vært helt i form eller at vi må ha et økedøyn snart..? sugeforvirring?

Vet at dere ikke kan vite hva det er, men hadde blitt kjempeglad for alle synspunkter.. Føler meg som verdens verste mor for øyeblikket.. har blitt så deppa av dette at jeg nesten ønsker å slutte med amminga og heller gå over til mme.. (heng meg den som vil :'( )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet akkurat hvordan du har det. Gutten min ble heller ikke mett, pluss at han har kolikk så det ble ekstra vanskelig å amme. Han vrir seg bort hele tiden når han får vondt i magen, og så må jeg krangle litt med han igjen før han tar puppen igjen. Etter for mange slike uker så begynte jeg å gi han mme på kvelden. Jeg har mista mesteparten av melka nå og vet ikke om det skyldes stress eller om det er fordi jeg erstattet noen måltider med mme. Uansett hva det skyldes så vet jeg at amminga ikke fungerer for alle og at man ikke skal ha dårlig samvittighet pga det. Selvfølgelig er det jo best om man kan amme, men i noen tilfeller slik at når mor og barn bare stresser så blir det best med mme.

Og pga jeg nesten ikke har melk lenger og at jeg ikke har en sammarbeidsvillig unge så har jeg gått helt over til mme =)

Skrevet

Skal ikke synse så mye her, men det er nok ganske usannsynlig at melkemengden din skal synke så mye på 3 dager hvis du bare har erstattet 1 måltid på natten. Hvorfor det er sånn er jo vanskelig å si (da må det nesten gå litt mer tid for å avgjøre om det er økedøgn, sykdom, stress el lign). MEN du skal ikke ha dårlig samvittighet for å gi babyen din mme. Han må jo få mat.

Lykke til videre! Det ordner seg :-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Mest sansynlig hadde jeg lite melk pga at jeg har vært dårlig.. Har nok igjenn nå heldigvis :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...