Alvepia *happy mum* Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Mannen min har fått testikkel kreft :´( Joda som jeg sier til alle andre, vet hva dette innebærer og at det ikke er "såå" farlig. 95 % er gode sjangser for å bli 100 % frisk. Vi er såpass "heldig" i dette sammenheng at der svulsten er oppdaget er på den testikkelen som er "ødelagt" fra før. Mandag skal han inn for å få fryse ned sperm, så kanskje vi får muligheten for ICSI nr 2 allikavell. MEN, allikavell...... etter mange mange år med masse motgang å mer til, syns jeg ikke vi trenger mer, NÅ ER DET NOK!!!!!! vet ikke om jeg klarer noe mer. Mannen min skal til operasjon på onsdag, så vi er spent på hvor mye dette har gått, han skal til CT for å sjekke om det er noe spredelse på tirsdag, så her går det unna, heldigvis. Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, ikke sikkert de fleste her vet hvem jeg er, men nå følte jeg virkelig for å få ut litt mer fustrasjon... Jeg og mannen min skal kose oss masse i kveld med film og masse lys God helg jenter
håpefull *er mamma* Skrevet 9. oktober 2010 #2 Skrevet 9. oktober 2010 Så triste nyheter ;-( Kan godt forstå nedturen selvom prognosene er bra. Ønsker dere lykke til med "både det ene og det andre" ;-) Håper alt ordner seg og at du er på tjukka til våren ;-) Klem
maja81!! Skrevet 11. oktober 2010 #3 Skrevet 11. oktober 2010 Uff, så utrolig kjipt å høre! Er helt enig i at dere har hatt nok på den fronten.. Virkelig uflaks!! Ønsker dere lykke til i tiden fremover og håper det blir positive nyheter om en stund. Kos deg med hundene dine!! *klemme på*
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 12. oktober 2010 #4 Skrevet 12. oktober 2010 Hei :-) skjønner godt at du syns dette er et lite sjokk ja. Min mann fikk faktisk samme diagnose lille julaften i fjor!! Vi hadde da prøvd å få barn i ca et år og var vel kommet dit at vi tenkte det var på tide å få sjekket opp i ting og tang... Men så hadde han kjent på at den ene testikkelen var litt anderledes, dro til legen, ble sendt rett til sykehuset for ultralyd hvor det ble konstantert at det var en svulst. Operasjonen ble planlagt i romjulen, og de ga oss sjansen til å fryse ned sæd i tilfelle cellegift/stråling. Når vi da kom til sædbanken for å fryse ned så skulle vi og få se på prøven hans. Og det var da vi fikk "sjokkbeskjeden".. det var ikke så mange svømmere i den prøven!! Så det var altså forklaringen på hvorfor vi ikke hadde lyktes i løpet av året med å bli gravide....Kreften var liksom en ting, og den følte vi begge det "bare" var å operere bort, men lite svømmere er det jo ikke så mye å gjøre med... Likevel, operasjonen gikk kjempefint. Det viste seg å være en seminom svulst som var innkaslet og ikke hadde noen forgreininger til blodårene. Altså ingen spredning. Veldig lettet var vi! Mannen min tok det hele veldig greit, og hadde en super innstilning, og nå føles det nesten ikke som han har vært syk en gang! Vi må bare krysse fingrene for at det går like fint for din mann!! I november blir det forresten ICSI forsøk på oss!! Selv syns jeg jo det tok evig lang tid fra det ble sendt henvisning (i januar) til vi endelig skal få behandling! Men ettersom mannen hadde vært operert for kreft måtte det uttlalelse fra kreftlegen til for å bekrefte at han var helt frisk. Dersom mannen må ha stråling/cellegift heter det seg nemlig at det skal gå 2 år før prøverør... Jeg krysser fingrene mine for dere begge!! Dette går bra, som du sier, 95% av alle med testikkelkreft blir helt friske!!!
Venter tålmodig_22.08.11 Skrevet 12. oktober 2010 #5 Skrevet 12. oktober 2010 P.S. så på signaturen min at det var veeeldig lenge siden jeg har skrevet her inne. Så nå har jeg oppdatert den :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå