June&Lillemor Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Er litt engsteliig, for i flere dager har jeg kjent lillegull røre på seg inni magen. Men idag har jeg ikke kjent noen tegn til liv! :/ Er det noe å bekymre seg over tro?
de_to og den lille Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Hvor langt er du? Er ikke før uke 24 man skal kjenne liv daglig. Jeg er 22+3 i dag og lillegutt har hatt en lengre roligperiode over flere uker hvor han ikke sparker så hardt og jeg kjenner mindre bevegelse enn tidligere. De små snur jo på seg hele tiden og jeg kjenner ingenting når han sparker inn mot ryggen min, bare når han sparker ut mot magen. Om du er skikkelig bekymret kan du jo kontakte føden eller jordmor for å få komme inn på en ekstra kotroll så du får høre hjertelyden
June&Lillemor Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er 17+4 bare. Men synes bare det var så rart, etter å ha kjennt noe inni magen, det vises jo ikke utenpå enda, men jeg merker det. Jeg har time til jordmor den 20, da får vi vite kjønn også!
sarahmor Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Da skal du vist ikke bekymre deg i det hele tatt. Det er vist vanlig å begynne å kjenne liv i uke 20-22. Og det er fra uke 24 man må ta kontakt om man ikke kjenner liv. Tilhører fredrikstad sykehus og er med på tell med meg, vi skal begynne å telle spark fra uke 24. Jeg sa ja til å være med på det p den ordinære ul i uke 18. Jeg begynte å kjenne liv i uke 16. Da jeg kom på o ul sa jeg at jeg var bekymra for jeg hadde ikke kjent no liv p 2 dager, det var helt uproblematisk sa jordmor. Og gutten var i full fart han Er 20+5 nå og nå har jeg kjent spark hver dag de siste 2 ukene, men noen dager er jeg bekymra for jeg har kanskje kjent 1 eller 2, noendager er det mange spark. Var på ny ul idag pga en undersøkelse jeg var blitt henvist til, og da så jeg han lå og sparka og jeg kjente ingenting. Og lege sa han var veldig aktiv, han forsvant et par ganger ut av synsfelt og hun sa "jeg klarer jo ikke holde styr på han der" ) Så du har helt sikkert ikke noe å bekymre deg for, babyen sparker deg sikkert mye, du kjenner det bare ikke:) Du kan jo forsøke å ta en tom dorull på magen så kan mannen din lytte etter hjerteslagene. Det gjør jeg når han har vært litt for rolig. Man hører det jo ikke selv men mannen din får hørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå