Gå til innhold

fler med for lavt stoffskifte på 6 ukers kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk vite jeg hadde 9,9, mens nedre normalgrense er 11. skal på ny kontroll. fler som har erfaring med dette?leste at det kan skje forstyrringer i stoffskifte i forbindelse med fødsel, håper det går tilbake til normalt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått den beskjeden i etterkant av fødsel. Har begynt på medisiner, men er usikker på hva godt de gjør... Legen sa at jeg måtte regne med å gå på dem minst ett år.

Skrevet

Ja, det er ikke uvanlig med lavt stoffsifte etter fødsel. En del får det forbigående, men noen (som meg) får det kronisk og må gå på medisiner livet ut. Føler du deg mye sliten, fryser, mister hår ect?

Dersom du trenger medisiner får du levaxin, som er tilskudd av hormonet tyroksin, som kroppen ikke klarer å produsere nok av når du har lavst stoffskifte. dersom du får rett dose, er det ingen bivirkninger m den.

Skrevet

kan ikke si jeg har noen slike plager. er jo trøtt av og til siden jeg har en på 2 mnd, men ikke noe spes. håper verdiene går opp til neste gang og at det er forbigående:)

Skrevet

Jeg har også medfødt lavt stoffskifte, men i løpet av svangerskapet trengte jeg ikke forandre dosen fordi jeg lå litt høyt i utgangspunktet. Skal ta nye blodprøver igjen snart. Føler meg veldig trett og slapp etter fødsel, greit å sjekke om det er stoffskiftet eller bare kroppen som er veldig sliten. Heldigvis testet de lillegull og han har ikke arvet det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...