Gå til innhold

noen som IKKE bruker EL tester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir helt stresset her inne.. jeg tenkte bare å ta ut spiral og se hvordan det går.. men her inne vet ALLE ALT om dager/datoer og tester opp og i mente, før, under og etter IKM.. og så tester man for EL hele tiden også.. og spiser og drikker det ene og det andre.. er det bare jeg som ikke har tenkt på dette? Blir dere ikke stresset av dette? Og det må da være noen som gjør MANGE penger på alle disse testene???

Jeg har også kjøpt meg billige grav.tester, men har ikke tenkt å kjøpe noe mer enn det... En ting er om det går et år før det skjer noe nå.. en annen ting er folk som er i 1pp og skal ha ALT med en gang..

Er det ikke bare stressende med alt dette fokuset? Jeg bare spør jeg.. :) Dere må gjerne ta så mange tester og remedier dere vil altså.. men virker bare såååå ekstremt for meg :) Er vi en generasjon av kontrollfriker og planleggere?

Jeg er i 1pp, og ble gravid fort de andre gangene,.. så tror på en måte det går fort denne gangen også.. men KAN jo være motsatt, og at det tar lang tid.. Tiden vil vise.. kjenner jo at jeg også blir fokusert når jeg har beveget meg inn på disse sidene igjen.. hehehe

Uansett - lykke til alle sammen!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei :)tror ikke alle driver med el testing å sån.....jeg gjør ikke det!lever som normalt + koser oss litt extra rundt El :o)men kjenner jo at jeg blir ekstra ivrig når jeg leser om alle som blir gravide hver dag!!jeg vil jo og ha positiv test!

fikk falsk positiv test for noen dager siden å bare negative ettrpå!men har syklus på mellom 28 å 31 dager så det er ennå håp!!

Skrevet

Nå burde ikke jeg svare da siden jeg har brukt EL-tester de siste syklusene, men for min del er det fordi det denne gangen ikke går like fort som jeg håpet på da vi startet prøving i jan/feb. De første 3 syklusene tok vi det litt som det kom, men etter at jeg mistet 1.gangen begynte jeg å teste etter EL og etter at jeg mistet gang nr 2 så ble utålmodigheten enda et hakk større :) Utrolig hvor fort dette snudde seg for min del, fra å ha en rimelig avslappet holdning til å teste for EL, telle dager før og etter osv..

Har tilsynelatende ganske lett for å bli gravid, så hvem skulle trodd at jeg fortsatt skulle henge her inne etter nærmere 1år med prøving..

Men veldig sunn innstilling du har til det hele - jo mindre stress jo bedre tror nå jeg :)

Skrevet

Enig med vims81. Jeg tror man blir mer opptatt av å finne eggeløsning osv. når det skjer unormale ting med kroppen f.eks, etter at man har mistet. Jeg hadde ikke planlagt å bli gravid engang, men måtte slutte på pillen. Kjøpte babycomp (måle temperatur) for å ikke bli gravid. Men så ble jeg plutselig gravid likevel og så mistet jeg i uke 7-8. Etter det følte jeg at det passet veldig bra for meg å få barn og hadde lyst til å bli gravid igjen med en gang. Startet med babycomp igjen og etter laaange sykluser har jeg begynt å ta el-tester for å prøve å få litt oversikt. Men jeg tror helt klart det beste er å ikke teste og ikke stresse. Men det er lettere sagt en gjort når man har prøvd en stund...

Skrevet

Eg tar det heile med ro..det skjer når det skjer.har ikkje kjøpt inn verken den eine eller andre testen.koser meg med prøvinga.er ikkje so lenge sia eg tok spiralen.det er lett og seie det,men desverre so kan alt planleggingsstresset og medføre at det tar lenger tid..dette er erfaring fra andre rundt meg.lykke til alle sammen:)

Skrevet

heihei!! ser logikken i det du skriver, og begynte slik jeg også, men som CI82 skriver så kan ting endre seg etterhvert :) forrige mnd så el testet jeg, brukte bidronninggele, wild jam og fant ingen el, bomma totalt tolket streker osv!!! Stress!!!

fant ut at jeg har lengre syklus enn det som er normalt, denne mnd kjøpte jeg cb fertiltetsmonitor, og tok akupunktur for å få kortere syklus.... har slappet totalt av for visste at jeg ville få vite det når el kom, uten tolking av symptomer, streker ol!!! så fikk jeg max på monitoren en uke før jeg ventet det, så ser ut så akupunkturen har hjulpet!!! så jeg føler at monitoren faktisk har hjulpet meg til å slappe av, og ikke omvendt, den teller dager, tolker streker o.l.... så da er det bare for oss til å sørge for sengekos, hehe ;) herlig ;)

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig. Synes det fort kan bli mye hysteri med alle disse testene. Har selv også bare kjøpt meg de billigtesten og tester litt av og til. Regner meg selv frem til ca. EL og gjør mitt da.

Er selvfølgelig noe annet hvis man har prøvd en stund da.

Skrevet

Jeg bruker ikke, gidder ikke bruke penger på det. Vet sånn ca når jeg har eggløsning, og mensen er blitt regelmessig etter at jeg sluttet på pillene.

Har et barn fra før

Skrevet

Jeg ville ikke stresse i starten. Men jeg synes det er vanskelig å finne EL uten sånne tester for syklusen min er helt mongo. EL på dag 28.. tror eg! Så eg vurderer å teste neste pp hvis denne ikke traff.. men eg krysser alt eg ar og håper vi traff :)

Og sist pp unde og etter mensen klarte eg å ikke stresse med det og tenke på det, men på dag 10-13 begynte eg å tenke og telle og kjenne og styre... Hater meg selv nesten under denne perioden.. Men mannen ser jo ikke så tungt på det. heheh

Lykke til til dere alle :)

Skrevet

Ja, som jeg skrev.. skjønner det jo om det er noe spes. Jeg mistet aller første gang jeg var gravid, men så har jeg fått to med ganske rask klaff etterpå, så har vært heldig.. Derfor har jeg ikke trengt det.. Nå er det noen år siden, så er spent på om det går fort denne gangen også.. Eller hva det gjør.. Kan jo være jeg begynner med det etterhvert... hehehe.. Ikke lett å si.. men følte bare at ALLE telte minutter, sekunder og dager, og testet HELE veien, spiste så mye og tok ØRTI grav tester hver mnd.. jeg fant ut sist at det var best å vente med å teste til etter ikm.. ikke stresse så mye før! Men kan tenke meg at om det går lenge nå, vil jeg kanskje intesivere litt?? Og så ble jeg nesten overfokusert selv...

Husker jeg ble alt for stresset av å sitte på 1. trimester sist også, så fikk BIM forbud av samboer.. jeg ble så stresset av alle som mistet, og alle rare historier... men så mistet jeg også.. andre gangen gikk jeg ikke inn på BIM før 2. trimester.. (Prøvde 2 ganger, men ble helt stresset etterpå..)... jeg er litt mer laid-back nå..... tror jeg... men det hadde jo passet bra med en nå ganske snart i fohold til jobb...

Håper jeg ikke fornærmet noen.. det var ikke meningen. Ville bare høre om noen flere IKKE brukte all slags greier :)

Og igjen... LYKKE TIL ALLE

Skrevet

Jeg har heller ikke brukt el tester. Eneste jeg tar ekstra er folsyre og tran. Første barnet vi fikk, prøvde vi i tre mnd før det klaffet. Med nummer to sådde vi spiren på første forsøk. Nå prøver vi med nummer tre, så er veldig spent denne uken, da jeg har ikm torsdag 14.okt. Men klart jeg føler sterkt med dere som prøver i lang tid før det klaffer, og må følge opp løpet litt ekstra. Siden jeg har forholdsvis vært heldig og blitt raskt gravid, så er ikke det sikkert det skjer denne gangen. I mine forrige graviditeter har jeg heller ikke opplevd spesielle symptomer før ikm, så vanskelig å tro noe som helst akkurat nå. Så jeg venter i spenning (og veldig spent på dere andre som har ikm denne uken !!!) :)

Skrevet

Må ærlig innrømme at dette forumet ble litt "skremmende" for meg som prøver for første gang, ble helt stressa av snakk om måling av ditt og datt, og testing hit og dit. Vil ikke at fokuset på å bli gravid skal ta vekk fokus på alt annet som er bra i livet, men heller satse på at det som skjer, skjer. Lykke til=)

Skrevet

Jeg bruker ikke EL-test, jeg vet da sånn ca. når jeg har eggløsning. Men jeg har en ganske så stabil syklus da. Nå har vi vært uheldige å miste to ganger på rad, men håper på å få full klaff igjen så snart som mulig:)) Tror el var i helga, så da er det bare å krysse fingrene å håpe:)))

Jeg har heller ikke brukt mye av det andre som det blir snakket om her inne, høres alt for stressende ut for meg. Men jeg kan skjønne at enkelte blir litt desperate etter hvert som tiden går og de ikke blir gravide, og derfor ønsker å gjøre det de kan for å klare det:)

Skrevet

Jeg er visst en sånn kontrollfrik. Vil bestemme akkurat når det skal skje og når det passer oss best. Nå vet jeg på dagen når jeg får EL, men testet også bare for å se at det stemte.

Ble litt "sånn" etter å ha mistet i uke 13 ved min første graviditet.

Men jeg blir ikke stresset, men liker å sitte inne med mest mulig kunnskap og informasjon.

Skrevet

Jeg begynte prøvingen uten EL tester, men pga alder og lengselen så begynte jeg vel å teste etter noen måneders resultatløs prøving.

Etter at jeg startet og teste så har jeg også funnet ut at syklusen min ikke er så stabil som jeg trodde og det er utrolig greit å ha kontrollen, jeg har nå gått over til fertilitetsmonitor og er super fornøyd med den, da har jeg virkelig kontrollen hehe

Skrevet

Vi bruker ikke EL-tester! Vi har ikke dårlig tid og det er ingenting som haster... Så det gidder jeg ikke å bruke penger på:)

Vi har bare sex vi, så ser vi om mensen kommer eller ikke i fremtiden;)

Lykke til!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...