Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jordmor foreslo eurax eller hvitvask. Og at jeg spurte legen om evt. allergitabletter.

Legen hadde nok ikke veldig mye erfaring med dette, og foreslo Cetirizin tabletter. Allergitabletter til gravide var det restriksjoner på før, sa hun, mens nå er det lettet litt på dette.

Hun på apoteket virket skeptisk, og holdt nesten igjen pakken på sin side av disken.

Leste pakningsvedlegget, og det står at det brukes i behandlingen av allergisk nese og øyebesvær. Men jeg klør jo på kroppen! Om graviditet står det at det er begrenset erfaring, og at man skal rådføre seg med lege.

Blir mektig usikker jeg asså... :- /

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klør forresten ikke i håndflatene og på fotsålene... Så har ikke tatt blodprøve for å sjekke lever-/galleverdier.

Skrevet

Hei. Jeg vet ikke hvordan det er m cetirizin ift graviditet.

Men det jeg vet er at det de vanligvis gir mot kløe i sv.sk er Polaramin. Jeg brukte det selv i dette sv.sk, og alle som jeg vet om som har hatt sv.sk kløe har og fått polaramin.

Skrevet

Hei.. Er inne fra 2. tri fordi jeg lette etter noe om kløe... Og da lurer jeg på en ting fordi jeg har idag fått kjempe kløe inni hender og under føttene... Og ellers på kroppen, men ikke så ille ennå..

Er det farlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...