Gå til innhold

Må visst inn hit. Trenger noen svar.

Anbefalte innlegg

I dag fikk vi svar på prøvene til samboeren min. Der sto det svart på hvitt av vi har veldig små muligheter for å bli gravide på naturlig måte, men at sjansene er bra ved prøverør. Så da er det vel ikke noe å vente med.. Eller- det er vel egentlig det jeg lurer på, hvor lenge vi må regne med å vente. Jeg skjønner at det er varierende fra sykehus til sykehus. Vi skal nok til Ahus. Er det noen her inne som vet ca hvor lang ventetid det er der? Del gjerne erfaringer.

Litt trist i dag... Men nå har vi hvertfall fått svar.

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er på Rikshospitalet, så vet ikke noe om Ahus, men for oss tok det fire mnd. fra forsamtalen til jeg fikk begynne med spray for nedregulering. Tror det er mange som kommer til raskere, men på grunn av ferie og div.tok det nok litt ekstra tid.

Hvor lang tid det tok fra vi fikk svar på alle prøvene under utredninga og til vi kom inn til forsamtale, det husker jeg ikke lenger, men heldigvis føltes det som om ventetida gikk raskere enn det jeg hadde trodd på forhånd at den skulle gjøre.

Skjønner at du er litt trist, men det er når det først er noe galt, så er det jo veldig bra at dere har fått vite det. Nå kan det endelig begynne å skje noe!

Lykke til!

Gå inn på http://www.frittsykehusvalg.no

Der skal du velge under "Sykdom/behandling": Fysisk helse - Kvinnesykdommer - Ufrivillig barnløshet - og til slutt regionen du tilhører. Da kommer sykehusene opp og du kan se hvor lang ventetid det er på de ulike plassene :)

Etter hva jeg kan se står det ca 4 uker på Ahus, og det er det sykehuset med nest kortest ventetid. Så da er dere heldige! Lykke til!

Ahus har vel ikke prøverør så det blir vel Riksen eller Ullevål dere ender opp på. Dere må få fastlegen til å søke for dere på det sykehuset dere velger. Selv om dere har resultater for mannen betyr det ikke nødvendigvis at dere er ferdig utreda, vi måtte ihvertfall gjøre endel tester av meg også før vi fikk sende søknad selv om mannens prøver var veldig dårlige.

Jeg vet ikke hvor lang ventetid det er nå. Vi venta 7 mnd fra søknad ble sendt til vi var igang med første forsøk på Ullevål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...