Gå til innhold

Lillegutt er født :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet onsdag 07.10 i det vi skulle legge oss (14 dager før termin). Riene som jeg hadde hatt i flere dager (maserier) ble plutselig regelmessige, 10 min mellom hver og de var vondere. Jeg skjønte at dette var skikkelige rier og stod oppigjen. Lot mannen min sove videre så lenge :) Etter en halv time trasking i stua satte jeg meg ned i sofaen for å se litt tv hørte jeg et skikkelig knekk. Vannet gikk og jeg sprang inn på badet. En del vann som var blandet med blod. Riene begynte å komme tettere. Jeg ringte føden og vekket mannen. Så dro vi avgårde. Vi var på Ahus kl 00.45. Riene kom tettere og ble vondere. Etter div. undersøkelser så var ikke åpningen mer en 3 cm. Da begynte jeg å se svart på ting......så vondt og ikke mere :( Jeg tok imot tilbudet om badekar og det var helt nydelig. Fikk slappet skikkelig av mellom riene og mannen min maserte ryggen med dusjen ved hver ri. Jeg satt i karet i to timer før jormor ville sjekke åpning igjen. Den var da ikke mere en 4 cm. Så dette gjikk sakte. Tenkte meg at dette kom til å ta like lang tid som min forrige fødsel for ti år siden. Den tok 16 timer. Jeg ba om epidural. Når den var satt var det som å komme til himmelen. Jeg har aldri tatt det før men herlighet så godt det var. Merket at riene kom men helt uten smerter O'lykke. Jeg fikk sovet litt før jordmor satte opp dryppet for å få fortgang i riene. Da kom smertene igjen men ikke fult så ille. Fikk pustet meg igjennom med lystgass. Jordmor tøyde og strippet for å få fortgang i sakene under riene. Er ikke sikker på hvor lang tid jeg presset eller hva som skjedde på slutten. Ble helt borte i min egen verden og presset og presset. Men endelig ti på halv åtte... 8 1/2 time etter første rie kom den flotte lille gutten vår. 3310 gram og 50 cm med hode omkrets på 34. Helt fantastisk.....gråt med en gang og er frisk som en fisk :) Jeg var like hel nedentil og slapp å sy :))

Etter 4 timer på føden ble vi flyttet til barselhotellet. Pappan skrev seg også inn så vi fikk et flott dobbeltrom med eget bad. Vi har vært der et døgn og er nå kommet hjem. Formen min er så bra så den kan forblitt og lille gutt er kjempe snill og sover masse.

Sender dere masse føde støv og lykke til :)))))))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldige du som har fått din lille i armene:)Gratulerer så mye og lykke til videre:)

Skrevet

Gratulerer så masse!

Kjenner jeg blir skikelig misunnelig når jeg leser om andre som endelig er ferdig!

Lykke til videre, og kos deg med lillegutt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...