Gå til innhold

Kjærlighet til et jentenavn som ble revet fra oss. Hjelp til nytt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tuuuusen takk for lang liste med forslag Suebird. Her var det mange fine alternativer og mange jeg ikke har hørt om før. De er notert her ;)

Ja, de blir nemmelig ste-søskenbarn som møtes en del, så kan nok ikke ta det samme.. Jeg har opplevd flere ganger i slekta og blant venner at navn blir stjålet fordi om noen har "tatt det av", liksom litt førstemann til mølla.. derfor valgte vi å ikke si noe ettersom vi aldri hadde regnet med at de kom til å ta Ariel. De har et barn fra før av som har et navn i en helt annen kategori, derfor var det så overraskende!

Tusen takk for forslag Dearest! Dette har jeg faktisk ikke tenkt på.. Tusen takk for at du tenkte på det:) Jeg liker faktisk alle disse navnene :D De er notert;)

sjokko: Ariela blir nok litt for likt Ariel når de blir søskebarn og nesten like gammel, men takk for forlag. Ariene har jeg ikke hørt før, bare Ariana som jeg har på lista:)

Annonse

Adriana

Aliana

Olivia

Mira

Sophia

Josephine

Amanda

Amelia

Felicia

Savannah

Evelina

Emelina

Melina

Melise

Filippa

Vida

Madeleine

Kiara

Melody

Mathea

Litt flere alternativer:

Anaïs

Alicia

Anouk

Avital

Aislin

Adina

Althea

Abelone

Beluah

Embla

Enya

Elodie

Eloise

Eden

Claire

Cosette

Corinne

Camille

Ciara

Deborah

Delilah

Denise

Filippa

Fabiola

Fabienne

Félicie

Eir

Isis

Isolde

Ofelia

Leia

Leonie

Lisette

Lucy

Lydia

Kendra

Melina

Mildrid

Mynte

Moira

Morgane

Molina

Molly

Nola

Nadia

Nadine

Shiloh

Tallulah

Ziva

Zoë

Vienna

Hei, det var synd å høre :( Jeg har noen forslag som kanskje kan hjelpe med "tapet" ditt...

Noelia - et nydelig spansk navn som er brukt i familien min..

Pilar - også et spansk navn som er brukt i min familie..

Adelin - et uvanlig, men skjønt navn..

Celin - et flott alternativ til mer vanlige navn som Celine/Celina

Savanna - moderne og flott

Sienna - nydelig navn!

Embla - et navn jeg har forelsket meg helt i :)

Er det noen som du liker her?

(Har flere på lur)

Har ikke noen forslag til deg, men kan si at jeg synes faktisk det kan gå greit å bruke Ariel likevel.

Da jeg var gravid så fortalte jeg ingen om vårt navnevalg, ville ikke høre på evt negative kommentarer. Etter at jeg fikk vår datter og fortalte navnet til alle, så sa min søster til meg (som bor langt unna) at hun også var gravid og hadde termin to måneder etterpå. De hadde valgt samme mellomnavnet, og som de hadde tenkt å bruke, og ville vite om jeg ønsket de skulle velge noe annet. Sjokket var stort at hun var både høygravid og hadde valgt samme navnet, men vi fant ut at det var greit.

Nå treffer våre jenter, som Clara-Grace og Grace, og det går bare så bra. De liker godt å ha samme navnet og de blir sjeldent forvirring om hvem vi snakker til.

Jeg kunne ikke tenkt meg å bytte navnet på vår baby (som kom først) eller be søsteren min velge noe annet. Vi var bare forelsket i samme navnet, et nydelig navn som passer godt til jentene våre.

Tenk på det: det kan gå greit likevel med to Ariel'er i sammen familie.

Annonse

Heisann:-) Er lei meg på deres vegne. Det var jo veldig trist at noen andre skulle velge akkurat det navnet dere var fast bestemt på. Jeg kjenner på følelsen. Ariel er et veldig fint navn.. men jeg forbinder det også med Ariel i den lille havfruen. Men det er utrolig mange fine jentenavn der ute, og jeg er helt sikker på at dere finner et til slutt som dere er fornøyd med:-)

Nå har ikke jeg lest innleggene over her, så beklager hvis jeg nevner noen navn som allerede er nevnt. Men her kommer mine forslag:

Aurelia

Adelia

Kira

Mira

Frida

Josefina

Lilja

Vilja

Alma

Wilma

Ariane

Ariana

Leana

Dina

Amelia

Nora

Filippa

Lykke til med navnevalget:-)

Ariel er jo navnet på den lille havfruen og blir derfor litt eventyraktig, samtidig som det lyder søtt. Navn i litt samme kategori, synes jeg er:

Ariana

Ariane

Nemi

Arwen

Nola

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...