Gå til innhold

Kjærlighet til et jentenavn som ble revet fra oss. Hjelp til nytt?

Anbefalte innlegg

Vi var helt forelsket i et jentenavn, og hadde bestemt oss for det og så for oss det. Vi fortalte det ikke til andre, fordi vi ville holde det hemmelig til babyen kommer. Grunnen til at vi likte det så godt var fordi at det er helt nydelig vakkert og fordi vi aldri har hørt om noen som heter det. Navnet er Ariel. Men problemet er at noen i nære slekt nettopp fikk baby, og da vi var å besøkte dem fikk vi nesten hakeslepp da de fortalte at hun skal hete nettopp Ariel. Vi kunne jo ikke si noe på det siden de fikk baby først, men da jeg dro hjem kjente jeg at jeg ble knust.. følte nesten at jeg mistet barnet mitt på en måte.. for det navnet har fått en så stor betydning for meg <3 Men uansett, nå kan vi desverre ikke bruke dette navnet, men finner ingen som er så annerledes og like fint. Hjelp!! Forslag der ute?

Fortsetter under...

Takk for forslag:)

Aubrielle har jeg aldri hørt om før.

Sambo synes det var litt for likt Ariel som slektningen heter, og ikke like fint som Ariel som vi egentlig ville ha. Men jeg skal skrive det på lista og vurdere det i allefall. Takk igjen:):)

Synd at dere føler det sånn, men alle har jo hørt om Ariel etter Disneys havfrue. Så akkurat så veldig anderledes er det jo ikke.

Personlig synes jeg Ariel bare er et guttenavn etter Ariel Sharon, og fordi jeg kjenner en gutt på 6 år som heter det.

mine forslag er

Annelin

Anneli

Ellinor

Taran

Datteren vår heter Bianca Eleanor, det er ganske unikt...

Kjenner også en jente som heter Ariel, fint, men syntes det er mange andre nydelig navn også:)

Feks

Celia

Valentina

Noelia

Lucienne

Adela

Malena

Bella

Elvira

Ismene

Erica

Thelma

Rosalind

Bianca Carla

Bianca Fleur

Lucette

Manon

Mirabelle

Rosalie

Freya

Keira

Lila

Eyla

Danielle

Flavia

Eloise

Lydia

Også er det jo mange ringenes herre navn i samme duren; Galadriel-Arwen-Eowyn ++++

Annonse

Det var trist, men sånt skjer desverre uansett om man forteller navnet eller ikke ..

Mariel / Mariell / Marielle er jo også vakkert..

Adele

Mirabel

Amanda

Matilde

Henriette

Alma

Elvira

Nora

Natalie

Dina

Synne

Helle

Noen her du liker?

derfor har jeg aldri forstått at folk vil holde navnet hemmelig, hver gang vi har funnet navn så har jeg fortet meg å fortelle om det, for å på en måte "holde det av" hehe...

Aurora er jo også en disney prinsesse ? :P

Adelen er ett fint navn

Juline er ett fint navn som jeg skjelden hører

Elida

Emine

Odine

Alice

Dina

Janine

Eleah

Annonse

Ja alle har hørt om det, men vet ikke om noen som heter det ellers:) Jeg forbinder det bare med jentenavn, men det finnes som begge deler ja:)

Takk for forslag. Taran har jeg aldri hørt om..

Tusen takk for mange fine forslag:) Og kjempefint navn datteren din har:)

Her var det noen navn jeg har hørt om og noen jeg aldri har hørt om.. :) Liker Bella, Elvira, Erica, Bianca, Flavia blant annet og de andre skal jeg helt klart vurdere også ;)

Ja, har hørt mange som har blitt tatt fra navnet når de har sagt det også, det er litt førstemann til mølla :S

Mariell liker vi, men tatt.

Adele er kanskje litt fint.

Mirabel er fint, men liker Mira bedre:)

Amanda er fint, men litt vanlig,

Matilde er søtt,

Henriette og Alma liker jeg ikke,

Elvira liker jeg,

Nora liker jeg men det er tatt,

Natalie har jeg litt dårlig assosiasjoner med, men kanskje...

Dina liker jeg ikke.

Synne heter en slektning

Helle kjenner jeg mange som heter, men det er fint.

Tusen takk for forslag, skal se mer på listen:)

Huff, det er trist når slikt skjer, og siden Ariel ikke er et veldig vanlig navn så blir det jo rart å bruke det når slektninger allerede har valgt det. Hadde det vært et poppisnavn så hadde det ikke hatt så mye å si om dere også hadde valgt det synes jeg, da er man jo klar over at man møter mange i samme kull med samme navn.

Som en annne nevner her så har jeg benyttet samme strategi - gjøre alle oppmerksomme på at det navnet skal vi bruke hvis det blir aktuelt. Ville aldri holdt det hemmelig i frykt for at noen snappet det rett foran nesen på oss... Vi har navn på våre barn som vi sjelden støter på andre som har.

Andre alternativer som dere neppe vil ramle over mange som har :o) :

Aurelia

Aurelie

Wilhelmina(h)

Vilhelmina(h)

Cornelia

Constanse

Kitiara

Alde

Lova

Octavia

Lucia

Laurentse

Felicia

Estella

Emine

Emelia

Ncoline

Isobel

Isabella

Filomena

Evangelina

Evangeline

Engeline

Enea

Augusta

Augustine

Albertine

Eleanor

Evine

Maxima

Teoline

Milja

Timea

Serafina

Eloise

Minnah

Othilie

Othilia

Ofelia

Elvira ville vore flott! Det har mange like lydar samtidig som det er heilt annleis!

Aurelia er og flott

Eirene er uvanleg, men igjen, like lydar

Floria

Gloria

Marcella

Marilla

Mireia

Serina

Vorin

Eg tenkte på kva lydar i Ariel som var dei mest spesielle og lurte først på -el, men kom fram til at det var R og I kombinasjonen som var viktigast for å finna namn med same stil/lyd. Det kan du bruka når du leiter vidare etter fleire alternativ :)

Lykke til. ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...