Gå til innhold

Litt usikker på navnet..Hva syns du??

Anbefalte innlegg

Vi venter ei datter i januar, og etter mye om og men så har vi på en måte stoppet på:

Ingrid Madeleine eller

Ingrid Madelèn

(Begge med uttalelse: Ingri Madeleen)

Problemet er at istedet for å gå å omtale hun som Ingrid Madeleine, så sier vi bare 'Madeleen'. Derfor lurer jeg på om vi skal sløyfe Ingrid, og heller sette Madeleine som første fornavn og heller gi hun et mellomnavn. Men hva går fint til Madeleine/Madelèn?

Hva syns du? Takker på forhånd for svar :-)

Fortsetter under...

First of all- Madeleine er veldig fint- Madelén er v. harry... SÅ gå uansett for Madeleine...

Syntes ikke Ingrid Madeleine var en velflytende kombinasjon, så hvis dere uansett akter å bruke Madeleine, så sløyf Ingrid :)

Madeleine Amelie

Madeleine Sophie

Madeleine Lucie

Madeleine Adèle

Når det er sagt, syntes jeg Madeleine står best alene! :)

Ikke sløyf Ingrid!

Personlig liker jeg Ingrid best av disse navnene, men det går fint an å kalle henne Madeleine ( skriv det ihvertfall sånn!) til daglig selv om hun heter Ingrid Madeleine. Jeg ser ikke problemet med det.

Om dere finner et annet navn bak Madeleine, blir vel neppe begge navn brukt til daglig likevel?

Ingrid er nydelig, Madeleine liker jeg ikke! Så mitt råd er å ikke ta bort Ingrid!

Jeg foreslår å gi henne navnet Ingrid alene! Madeleine er en helt annen stil. Men nå var det ikke det du spurte om da. Gi henne navnet Ingrid Madeleine og så kan dere bare kalle henne Madelene.

Annonse

Jeg hadde "mellomnavnet" mitt før det navnet jeg bruker og dette er ganske slitsomt. Ingen finner deg på noen lister, på bankkort kommer kun "feil" navn med og navnet jeg bruker blir forkortet med kun en bokstav.

Jeg byttet plass på de to navnene da jeg giftet meg og likevel skiftet navn.

Føler nå at navnet mitt har en veldig rar klang.

Jeg ville anbefale at man har det navnet man bruker først.

Jeg hadde "mellomnavnet" mitt før det navnet jeg bruker og dette er ganske slitsomt. Ingen finner deg på noen lister, på bankkort kommer kun "feil" navn med og navnet jeg bruker blir forkortet med kun en bokstav.

Jeg byttet plass på de to navnene da jeg giftet meg og likevel skiftet navn.

Føler nå at navnet mitt har en veldig rar klang.

Jeg ville anbefale at man har det navnet man bruker først.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...