hønemor-07 Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Hei Jenter. Jeg ble overstimulert igjen og måtte avbryte forsøket nå i september. Dette var vårt første forsøk (søsken forsøk), som vi heldigvis får igjen. Jeg lurer på om det noen som har opplevd dette? Og hvor lenge var dere borte fra jobben?? Når tid fikk dere begynt med neste forsøk?? Jeg har vært sykemeldt i 2 uker og er fremdeles dårlig i magen. Tåler lite før det er skikkelig vondt, og hvis jeg ikke er forsiktig kan eggstokkene vri seg sier legen. Vi skal i gang igjen med neste forsøket i januar 2011, som er alllltfor lenge til synest jeg. Men jeg kan ikke gjøre noe med det. Ha en fin helg jenter. Klem fra Hønemor-07
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 8. oktober 2010 #2 Skrevet 8. oktober 2010 Hei! Jeg er visst overstimulert jeg også Skulle satt inn et egg idag, men den gang ei Var til uttak på onsdagen og fikk sykemelding onsdag, igår og idag... Krysser fingrene for at jeg kan dra tilbake på jobb på mandag da... Jeg er til en viss grad glad for at forsøket ble avbrutt, for formen er jo elendig, men vi hadde jo håpet at ting skulle gå etter planen da... Fikk beskjed om å ta kontakt igjen når jeg får blødning om et par uker, så håpet de på at vi kunne få satt inn et egg allerede i neste sykuls... Jeg håper du snart kommer deg på beina igjen, og at tiden til neste forsøk går fort for dere! Klem!
hønemor-07 Skrevet 8. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 8. oktober 2010 Heisann Karine:O) Så snill du er som svarte meg. Trist å lese at du også ble overstimulert og måtte abryte forsøket. Det er forferdelig å måtte avbryte, når man er så nære målstreken.... Bare vent til neste gang da skjer det store vet du. Vi må tenke positivt:O) Dere er heldig som kan begynne så tidlig med neste forsøk. Jeg måtte ta blodfortynnende sprøyte, for legen var redd jeg skulle få blodpropp...det er nok derfor jeg må vente noen mnd til neste forsøk. Håper legene passer bedre på deg neste gang, slik at du ikke blir overstimulert. Masse lykke til videre. Nå må du slappe av og ta vare på deg selv. Klem fra Hønemor
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 9. oktober 2010 #4 Skrevet 9. oktober 2010 Viktigste er å tenke postivit ja! Prøver å holde tankene på at kroppen har mer enn nok med å komme seg på beina igjen, og det er bedre å gjøre det uten å være gravid i tillegg! Heldigvis er vi i gode hender! Jeg syns det er betryggende at legene velger å avvente til vi er i tipp topp "stand" Men det er jo ikke til å stikke under en stol at der var kjempe trist å reise hjem fra sykehuset igår uten å være ruger En ting jeg er særdeles fascinert av er at magen min er sinnsykt oppblåst! Det ser faktisk ut som om jeg er 5 mnd på vei allerede! Snakk om toppen av ironi Er du sånn også`? Og sinnsykt tung i pusten Om ikke denne magen forsvinner snart så tror jeg at jeg har et aldri så lite forklarings-problem på jobb til mandag Klem
hønemor-07 Skrevet 9. oktober 2010 Forfatter #5 Skrevet 9. oktober 2010 Hei igjen:O) Jeg også er sinnsykt oppblåst, buksene mine er blitt trange:O) Det er verst om kvelden, men håper det blir snart bedre. Pusten har ikke jeg lagt merke til...... Enig med deg at det var kjempe trist å ikke fullføre prosessen. Jeg var kjempe deppa når jeg fikk beskjeden av legen, og like etterpå kom naboen på besøk og begynte å spørre om vi ikke skulle ha en til... Ikke den rette dagen å komme og spørre om noe sånt. Jeg har ei jente som er 3år og hun har store ønsker om å få en baby. Dette har hun fra naboen som maser på oss. Du må holde meg oppdatert om hvordan det går med deg. Håper dere snart kan begynne med neste forsøk. Ha en fin lørdagskveld:O) klem tilbake.
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 9. oktober 2010 #6 Skrevet 9. oktober 2010 Huff, det er jo så dårlig timing som det kan få blitt Jeg har også en fra før i hus faktisk Har en gutt på 4 år fra et tidligere forhold som kom til verden på helt naturlig vis, uten at noen egentlig skjønner hvorfor! Han har en lillebror på 1 år hos pappa'n sin, og etterlyser stadig en liten en her i hus også... Det er jo koselig at han vil ha flere søsken da, men tror ikke helt han skjønner konseptet med at "vi vil vi også, men det går ikke akkurat nå" Bra du har sluppet unna denne pustinga! Jeg tror jeg høres ut som en hvalross til tider! Spesielt hvis vi spiser og fører en samtale samtidig.... Skulle nesten tro jeg hadde løpt en maraton... Har du fått noe indikasjon på hvor lang tid det tar før du er oppe og går igjen da? Hvordan er formen bortsett fra at du er oppblåst? Klem
hønemor-07 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2010 Heisann:O) Så bra at du har en gutt i huset da:O) Det er så utrolig godt å få en god klem når ting er litt vanskelig. Håper nurket kommer i løpet av 2011:O) Det blir et perfekt år på oss:O) Har du prøvd akupunktur under prosessen?? Hvor holder dere til?? Hvis dere holder til i Bergen så vet jeg om ei som er såååå flink med akupunktur. Jeg fikk hjelp av hun når jeg ble gravid med gulljenten vår, og denne gangen fikk jeg hjelp av hun. Så det kan virkelig anbefales!!!! Legen mente på torsdag at jeg kunne så smått begynne å leve normalt igjen, men fy flate så vondt det gjør i magen og på innsiden av lårene når jeg går. Jeg har stikkninger i magen og som sagt veldig oppblåst mage. Hvis jeg har vært litt aktiv da for jeg veldig vondt i magen (av og til diare), dette er vanlig sa legen for oss som er blitt veldig overstimulert. Regner med at jeg må ta det med ro en uke til, men da begynner jeg på jobb igjen!!!! Jeg jobber i barnehage og der er det mye fart, så da må jeg være i form. Er du klar for å jobbe i morgen?? klem
majuskel Skrevet 10. oktober 2010 #8 Skrevet 10. oktober 2010 jepp, har vært overstimulert, hadde skikkelig uflaks, endte opp med 1 uke på sykehuset, vann i lungene og en mage som så ut som at den var 7 mnd på vei, uten at det seff var noe der... jeg ble sykemeldt i 3 uker men det var i juleferien.. (jobber som lærer) det viktigste er jo at kroppen er klar til en ny runde, og mentalt sett er det også egentlig godt med en liten pause etter overstimuering. Jeg ble overstimulert i des 09, og fikk første fryseforsøk i mai 10... og har et nytt fryseforsøk nå... som jeg håper skal gå bra, er litt redd for å bli overstimulert igjen, det var ikke mye gøy (PS når en blir tung i pusten så er det typisk tegn på begynnende vann i lungene...) Fikk vite at å bli så overstimulert som jeg ble, dvs at det førte til en sykehusinnleggelse, skjedde vel med ca 8 stk i året...
hønemor-07 Skrevet 10. oktober 2010 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2010 Heisann majuskel:O) Å stakkars deg som ble så overstimulert. Legen fortalte meg at jeg låg akkurat under grensen til å bli innlagt. ..Jeg var heldig likevel jeg da. Godt å høre at det ikke er bare jeg som må være borte fra jobb i 3 uker, dette er ikke stygt ment mot deg altså) Håper at du ikke blir overstimulert denne gangen. Du må bare passe på hvor stor dose du får i deg, og si det til sykehuset at du er redd for å bli overstimulert igjen. Krysser alt for at denne gangen skal det gå bra med deg!!!! Klem fra Hønemor
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. oktober 2010 #10 Skrevet 10. oktober 2010 En klem fra de små gjør underverker ja! Har holdt på med akupunktur en gang i uken siden april Jeg vet ikke om det fungerer, men jeg føler i det minste at psyken er bedre Jeg er roligere og mer avslappet i forhold til hele prosessen Om jeg er klar for jobb imorgen? Tja, håper det Formen er mye bedre idag, men pusten er fortsatt kjempe tung!.... Begynte i ny jobb forgje uke så det er MYE å sette seg inn i.... Heldigvis har jeg supre kollegaer som hjelper masse Håper formen din også kommer seg snart! Klem
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 10. oktober 2010 #11 Skrevet 10. oktober 2010 Jeg holder forresten til i Porsgrunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå