Gå til innhold

blitt syk å lurer på en ting.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vanlig pinex og paracet er lov og ta. det er paracetamol, og er ikke påvist noe skader på foster ved bruk. dette står på pakningsvedlegget, og dette har lege sagt til meg.

eg gikk til lege pga ryggsmerter. legen ville ikke gi meg noe for d, men eg kunne ta paracet/pinex dersom d var behov.

d slapp eg heldigvis, men har tatt en pinex ved behov, når hodepinen har vært på sitt verste.

er en del plaget med hodepine fra før, pga stiv nakke, rygg, osv

Annonse

Ta paracet/pinex! det er trygt i normale doser og det er farlig for den lille å bli overopphetet dersom du har feber! Jeg leste også den artikkelen om astma/allergi ved bruk av paracet, men det gjaldt jo dersom man spiste MYE paracetprodukter i løpet av svangerskapet. Alt med måte... man bruker jo uansett så lite legemidler som overhodet mulig med tanke på den lille...

Det er mye farligere for fosteret med overoppheting enn litt paracetamol... Ibux skal man være forsiktig med spes. sent i svangerskapet.

Muligheten for at det er en noe økt risiko for at barn kan utvikla astma/allergier ved utstrakt bruk av paracet under sv.skap og første leveår har lenge vært kjent. Den tabloide måten det har blitt fremstilt på i det siste fører til at foreldre kvier seg for å gi febernedsettende til barn, selv med høy feber. Og i noen få tilfeller kan faktisk høy feber være farlig for barn, og under svangerskapet skal man alltid prøve å unngå høy feber.

Man må jo være i stand til å se at alle saker har flere side, og vurdere helheten, ikke bare de siste VG-forsidene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...