Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fullammes og er god og rund (og ikke minst herlig!). Jeg forsøkte å gi henne banan fra skje i går og hun hyyyyler av glede og blir skikkelig sinna når jeg ikke gav henne mer (gav bittelitt på skje). Det samme skjer når jeg gir tran. Jeg ammer henne ca hver 2-3 time gjennom dagen, og 3-4 gg per natt (23, 02, 04, 06). Er dette et tegn på at hun trenger mer mat eller at hun bare er nyskjerrig på nye smaker? Noen som har erfaring??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min sønn begynte å våkne endel på natta (3-4ganger) etter å ha sovet natta gjennom kjempe lenge.

da bestemte vi oss for å gi han grøt på kveldene. da sover han bedre på natta igjen.

gutten vår er og stor og god og vi fikk beskjed på helsestasjonen at når han var 4 mnd så trengte han nok litt mer enn bare pupp!

det kan nok hende at jenta de er klar for litt smaksprøver =)

Skrevet

Heia :))

Så utrolig bra at ho like smaka og konsistens og ikke minst klare spise uten problema, e jo helt anna tungegymnastikk enn å drikke melk ;)

Om du merke ho e mer urolig pga at ho faktisk e sulten, ville æ sakte men sikkert bynnt å innføre f.eks grøt til frokost og kvelds osv ;) Evnt litt fruktpure til lunsj og grønnsakspure ;)

Jenta mi drikke uhorvelige mengda med mme, så ho får velling fra flaska til kvelds og ene nattmåltidet, det hjalp litt på ulvehungern hennes. Men må nåkk snart bynne med tynn grøt ;)

Håpe alt e bra med dåkker! ;)

Skrevet

Hei Sunny beach! Så koselig å høre fra deg igjen ;-) alt bra med jenta di? Her er alt bare bra nå, men hun har hatt en del omganger med sykdom som storebror har servert i form av kyss og klem. Hun var i overkant av 7 kg på 3 mnd kontrollen og fortsetter å vokse i samme tempo. Nå bruker vi str 74 i klær som hun fyller godt ut. Hun var jo bare 3100 g ved fødsel, så hun hadde vel litt å ta igjen for å nå trivselsvekta ;-p

Hun styrer fælt om natta nå, og i natt var det all time high. Hun som var såå flink til å sove da...

Forresten usikker på om hun skjønte helt spisebevegelsene når jeg gav smaksprøvene på skje, var jo litt som kom ut igjen med tunga. Noe ble svelget også da.. Men, men.. Får se hva som skjer denne uken, og blir det ikke bedre ringer jeg svigers for råd. Hun har mye erfaring å komme med ;-)

Du får fortelle om tulla di da!

Skrevet

Synes det er litt tidlig, men kan være det er samme greia med tulla her.. Ser an uka litt! Takk for svar ;-)

Skrevet

Da min datter var 3,5 mnd begynte hun å våkne om natta å ville ha mat etter å ha sovet natta gjennom i 1,5 mnd.. da begynte vi med litt grøt til kvelds, først litt smaksprøver av tynn grøt og siden den porsjonen de anbefaler på 4 mnd grøt-pakken.. hun sover mye bedre og stort sett til mellom 5.30 og 7.30 på morgenen nå.. helsesøster sa at hun sikkert trengte mer energi, og anbefalte meg heller å introdusere fast føde fremfor å gi en flaske mme, jeg ammer henne til de andre måltidene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...