Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten har ligget på magen og veiftet med armer og bein (helikopter style) i et par måneder nå. Han blir så frustrert over å ikke komme noen vei, men det er jo ikke så rart når han løfter føtter og knær, og tar armene bakover. Ser ut som om han prøver å fly eller svømme. :o)

Hvor lang tid brukte deres på å skjønne at knærne må ned og rompa opp for å komme noen vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tok ikke så lang tid med eldstemann. Jeg hjalp han et par ganger når han virkelig var frustrert (satte knærene under han - men man skal vel kanskje ikke gjøre det). Så stod han og rygget en ukes tid før han tok første krabbesteg. Han var da 6 mnd. Må legge til at han stod med strake armer selv eller tok bena inn under seg (bare ikke samtidig)..

Skrevet

De fleste begynner vel å åle seg fremover før de begynner å krabbe, men her stod ihvertfall størstejenta på alle fire i krabbeposisjon og viftet m rompa i nesten en mnd før hun endelig knakk krabbekoden- 9 mnd gammel. Før den tid var det åling og rulling som gjaldt, og siden det funka ganske bra- hun kom seg jo dit hun ville- så drøyde krabbinga litt. Han må nok bli sterk nok i kroppen til å stå på alle fire før han kan klare å krabbe, men kanskje begynner han å åle/ dra seg fremover snart?

Skrevet

Hoppe fallskjerm kaller jeg den stilen ;-)

Vanligste er at de etterhvert sklir/åler seg bakover, før de begynner å åle seg fremover. De to eldste mine ålet fra 6 mnd og krabbet fra 9 mnd. Husker ikke når de var oppe i knestående. Minstemann var oppe i knestående da han var 4 mnd, ålet seg fremover da han var 5 mnd og krabbet da han var 6,5 mnd. Så de er forskjellig de barna :-)

Skrevet

Fallskjerm-stil er et veldig bra begrep! Det er akkurat sånn han ser ut.

Han beveger seg rundt i sirkel, og dytter seg litt bakover til tider, men han har ikke teken på å bevisst komme seg fra A til B.

Men det har jo forsåvidt ingen hast

Skrevet

Min begynte og åle seg fremover denne uken. Han var 7 mnd og 1 dag da han begynte med det. Men krappekoden har han ikke knekt enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...