januar_2011 Skrevet 8. oktober 2010 #1 Skrevet 8. oktober 2010 Nå begynner det å bli på tide å kjøpe inn seng. Vi tenker på sprinkelseng - enkel og grei som kan justeres i høyden. Er det store forskjeller på madrasser? Sengetøy? Hva anbefales? Annet tilbehør til seng vi bør ha? Vil jo gjerne ha det aller tryggeste og det beste for vår kommende prinsesse..
2harBlitt3<3 Skrevet 31. oktober 2010 #2 Skrevet 31. oktober 2010 Hei! Det er ikke såå viktig hva slags sprinkelseng du har, så lenge det er riktig cm-lengde mellom sprinklene (ikke for stort mellomrom), men nå husker jeg ikke anbefalingene her.. Men de fleste har rett avstand hvis du kjøper ny. Madrassen er viktigst og jeg hører at fjermadrass er veldig bra.. vikig at det er avtagbart trekk som kan vaskes og at den puster godt, men her vet de fleste barneavdelinger hva de anbefaler. I platen som madressen ligger på (bunnen av sprinkelsengen må det være luftehull for at madrassen skal få puste og ikke råtne/mugge. Ellers så trenger du sengekant til sprinkelsengen, kanskje et tisselaken etterhvert og et godt flanelllaken til vinteren? Sengetøy kan du kjøpe det meste, bomull funker godt, bare vask det en gang først som alt annet:) Mange velger å kjøpe lammeskinn som h*n kan ligge på da det gjør det lettere å regulere temperaturen selv. Ellers så er et godt tips det at en sprinkelseng ofte kan virke stor i begynnelsen til den lille og at soveproblemer kan oppstå,men da kan du pakke rundt litt ekstra tepper og div rundt i kantene slik at det blir lunt og godt til den lille;) Jeg for min del har en moseskurv jeg skal bruke i starten før sprinkelsengen, men det er ikke et Must:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå