Gå til innhold

Tidlig UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til at så mange tar tidlig ultralyd og er dette noe dere må dekke selv? Trodde UL var vanlig først rundt uke 17-19....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ordinær UL er først i uke 17-19. For de fleste er det ingen grunn til å ta tidlig UL. Enkelte gjør det pga. tidligere SA, men de fleste tror jeg bare gjør det fordi de vil se at alt er i orden, det er blitt mere vanlig, og da gjør flere og flere det.

Med mindre det er medisinske gruner til det, må du betale for tidlig UL selv, det koster rundt 1000,- kr, da tar man det privat.

Jeg tok tidlig UL ved forrige graviditet siden jeg ikke visste jeg var gravid med en gang og lurte på hvor langt jeg var på vei (og om alt var bra), men denne gangen tenkte jeg å vente til ordinær UL. Det føles nesten merkelig når "alle" tar tidlig UL, men jeg tror jeg skal klare å holde ut. :)

Skrevet

Jeg skal ha tidlig ul neste uke når jeg er 7+2 fordi jeg har hatt prøverør og det er vanlig med oppfølging fra klinikken da for å se at alt er greit. Fikk også satt inn to egg, så skal se om det er en eller to der inne:)

Skrevet

Jeg har også medisinsk grunn for å ta det har jeg funnet ut, så da blir det vel det på meg også, håper alt står bra til! Må nok vente enda noen uke da, men men :-)

Skrevet

Jeg er henvist til tidlig UL på grunn av risikosvangerskap.

Har også tatt tidlig UL i mine to forrige svangerskap:)

Tar også andre UL i tillegg til den ordinære. Dette er ikke noe jeg betaler for.

Skrevet

Pga mange aborter, inkl exu, mola osv.

Ser ut til at det endelig går bra denne gangen :)

Skrevet

jeg ble henvist til gynekolog etter to spontanaborter på få måneder, og da jeg ble gravid igjen var det godt å få god oppfølging og tidlig ul. var på ul på torsdag. er nå 7 uker på vei. så en liten sak med hjertet som slo som bare det:) kunne slappe mer av da. skal få oppfølging ofte. hvertfall en gang per mnd. så får sett mye til den lille :))

Skrevet

jeg betalte ingen ting. ble henvist av legen min til en privat klinikk i kristiansand. faber swensson. da jeg spurte hvor jeg skulle betale spurte hun om jeg var gravid for da var det gratis:) gledelig overaskelse. men man må betale dersom man går til privat klinikk selv hvertfall.

Skrevet

Jeg var på tidlig UL på torsdagen bare for å få bekreftet at jeg er gravid og at alt var i orden der inne. Før UL trodde jeg at jeg var 10+2, men fikk beskjed om at jeg var 10+6 :) Var på privat klinikk og betalte 800kr, men syntes det var verd pengene spes siden jeg er førstegangs gravid og alt er veldig nytt og ukjent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...