Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Vi er nok så uenige om navn, han liker "typisk nnorsk", jeg vil gjerne ha navn ikke ALLE bruker. Kommet frem til navnet Guttorm, men det virker som om alle rykker på nesa når de får høre det!? Hva synes dere om navnet (bor i hedmark/Ringsaker, type bondeland)
NiWi Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Siden du spør: Guttorm er et av de fæleste navnene jeg vet om ... Beklager.
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #3 Skrevet 8. oktober 2010 Hvis dere er enige om Guttorm, så går dere for det! Jeg vet om mange navn som er finere enn Guttorm, men du verden, jeg vet om innmari mange som er styggere også! Guttorm er i alle fall et solid og skikkelig navn, med mange hundreårs historie. Det er ikke moderne, så det er nok derfor folk rynker på nesa. En ringsaksokning kan absolutt hete Guttorm. Ringsaker = bondeland, skriver du, men husk nå på at vi har ikke mindre enn to byer i kommunen og i tillegg har vi 3 byer som naboer... Du er ikke ringsaksokning sjøl, kanskje?
sommertiara Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg er enig med Kakao, dersom dere begge liker Guttorm godt og er enige om det bør dere ikke bry dere om hva alle andre mener. Liker ikke navnet noe særlig selv, men det er maskulint og et tøft valg.
Gjest Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Så deilig å se et skikkelig mannfolknavn her inne! Guttorm er det tøffeste forslaget jeg har sett på år og dag! Han kommer til å bli en liten tøffing Gratulerer!
LilleBitteliten Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Liker ikke navnet personlig. Men jeg liker at folk velger slike navn!
Gjest Tuyo Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Jeg liker ikke navnet så veldig godt selv.... Men som noen ovenfor har skrevet: om dere liker det selv, bør dere velge det. Det er et sterkt navn, og jeg kjenner en kjekk mann som heter det
Medi Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 Synes dere skal velge navnet om det er dette dere liker, men personlig hadde jeg aldri brukt det selv. Liker ikke -orm-delen.
Medi Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Synes dere skal velge navnet om det er dette dere liker, men personlig hadde jeg aldri brukt det selv. Liker ikke -orm-delen.
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 9. oktober 2010 #11 Skrevet 9. oktober 2010 Har bodd i ringsaker så godt som hele livet, og synes det blir sprøyt å kalle Brumunddal og Moelv for by, de er ikke store nok, synes det er på kanten å kalle Hamar fo by. Så jo, jeg står på mitt når jeg sier Ringsaker er bondeland..
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 9. oktober 2010 #12 Skrevet 9. oktober 2010 I følge norrønsk da, så er Guttorm Odins beste kriger. Vi føler for å gi gutten et sterkt navn, da vi mistet tvillinger sent i forige svangerskap (for tidelig fødsel i uke 21).. Store søster og store bror heter Amaile og Peder. Og navnet til Peder betydde sterk som en klippe/stein, han fikk navnet til å passe han godt, da han kjempet i magen min i 3 dager etter at storesøster døde, og han levde i hele 25 minutter etter fødselen. Om denne gutten overlever, så vil vi gi han selv, og oss et bevis på at noen fostere faktisk kjemper seg frem. Jeg fikk vite for 5 år siden at jeg aldri kom til å bli gravid, da jeg hadde cyster over hele eggstokk, eggleder og livmor regionen, var så spredt, og når de prøvde å fjerne, så gikk det ikke lang tid før angrepet var tilbake, i 4 år gikk jeg ikke på noe prevensjon, og ble aldri gravid, men med nåværende samboer så gikk det "feil", da jeg ble gravid. På senere undersøkelse, viser det at cystene er blitt borte, og legene sa dette skjedde i høyst 5% av tilfellene, sjansen var så liten, at mange leger utelukker den. Likevel, så fikk vi vite at det kunne hende jeg ikke kunne bli gravid igjen. Men nå venter vi barn nr 3. Er ikke den lille en kriger da, så vet ikke jeg Navnet var mest brukt på starten av 1900 tallet (1900-1920).. Altså, det har vært et "typisk norsk" navn, og det er veldig norsk. Men samtidig er det ikke alle som bruker det. Vi liker tanken på å føre inn igjen norske navn, som tiden har glemt. Men vet jo ikke helt enda om det blir Guttorm. Men jeg håper virkerlig det Ville bare vite hvor mange som reagerer "negativt" når de hører/ser navnet.
Gjest Tuyo Skrevet 9. oktober 2010 #13 Skrevet 9. oktober 2010 Ååååååååå! Jeg fikk helt tårer i øynene da jeg leste dette! Gratulerer ekstra mye da - at du nå er gravid igjen! Etter å ha lest dine tanker rundt navnet, samt din historie, er jeg helt sikker på at navnet kommer til å passe han perfekt! Selv om jeg ved første øyekast ikke likte navnet så veldig godt, så vet jeg at dette er en vanesak. Guttorm er jo som sagt et sterkt navn, og når en blir kjent med den lille, som helt sikkert kommer til å være en skjønn liten tass, så vil jo navnet bli farget at han lille som bærer navnet uansett Masse lykke til fremover i graviditeten. Krysser fingrene for at alt skal gå bra denne gangen! Stor klem fra
Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #14 Skrevet 9. oktober 2010 Hehe.... Jeg bare måtte..... ;-P Jeg er innmari enig med deg i at det er sprøyt å kalle Moelv og Br.dal for byer. Tettsted and that's it ;-) Hamar, Lillehammer og Gjøvik er byer, og de er akkurat passe store for min del. Hater store byer ;-) Mon tru om jeg klarer å lure inn en ekstra stemme på Guttorm med dette innlegget? Kan jeg også få foreslå Gudmund?
Gjest Skrevet 9. oktober 2010 #15 Skrevet 9. oktober 2010 Sterk historie og sterkt navn! Heia Guttorm
herewego Skrevet 9. oktober 2010 #16 Skrevet 9. oktober 2010 Synes Guttorm er litt søtt jeg. Ikke sånn klissete søtt, men mer tøft søtt hvis du skjønner hva jeg mener. Et navn som vokser med ungen og passer like godt på en baby som en voksen mann. Et utidstypisk valg som gir navnet mer karakter etter min mening. Et flott navn!
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 11. oktober 2010 #18 Skrevet 11. oktober 2010 Har vist startet å kalle han for Guttorm jeg, totalt ubevist! Samboeren påpekte det når vi satt å så på tv nå. Lillegutt sparker til, og jeg reagerer "Jada Guttorm, vi vet du er der inne, men er lov å slappe av" Samboeren syntes det var så fint å høre meg bruke navnet, men samtidig, så var vi jo enige om å holde oss fra å velge navnet, til vi har hilst på guttungen. Får prøve å styre meg litt tror jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå