Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Han blir vel da grandonkel, men kan jeg kalles noe?
___ Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Forhåpentlig vis blir du glad ;-) Hvis du skal ha noen tittel blir det vel grandtante. Jeg kaller meg i hvertfal tante til min manns niese. Da må jeg også bli grandtante til hennes barn.
ano`num *17.03.10* Skrevet 7. oktober 2010 #3 Skrevet 7. oktober 2010 Aldri tenkt over noen tittel der gitt. Er det vanlig å bruke? Ei av mine tanter kalte seg "tantebesta" faktisk. Mens en av pappaen sine tanter kaller seg "gammeltante". Ellers så har jeg egentlig vært vant til at mamma sine tanter, har blitt kalt tante xxx fordi mamma gjorde det Mine barn har ikke noe forhold til mine tanter utover "tantebesta".
Kamomille Skrevet 8. oktober 2010 #4 Skrevet 8. oktober 2010 Gammeltante eller grandtante - hvis du i det hele tatt skal ha en tittel. Om du skal ha en tittel eller er vel ikke opp til deg, men opp til barnets mor
Raych Skrevet 8. oktober 2010 #5 Skrevet 8. oktober 2010 Her vi bor hadde du blitt Gammeltante:) Ettersom du er tante til barnets mor;)
Lemonia Skrevet 8. oktober 2010 #6 Skrevet 8. oktober 2010 Du er vel grandtante, siden det er tante til barnets mor/far. Men det er vel ikke en tittel de fleste bruker i praksis.
Nå da? Skrevet 8. oktober 2010 #7 Skrevet 8. oktober 2010 Du blir vel faktisk fillegrand/gammeltante. Det er siden du er inngifta i slekta. (Ekteskapsloven) Siden det også er et hakk lenger nede på treet, blir du grand/gammel i tillegg. Så derfor fille-grand/gammel-tante! (vet ikke om jeg syntes det var så pent akkurat... ) Ville holdt meg til fornavn jeg!!
trebarnsmamma84 Skrevet 8. oktober 2010 #8 Skrevet 8. oktober 2010 grandtante blir du=) men eg har berre kalla mine grandtanter for tante......!
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 8. oktober 2010 #9 Skrevet 8. oktober 2010 Kommer an på hvilken tittel du bruker ovenfor hans niese. Regner du deg som tante til niesen så regner du deg som grandtante. Dersom dere ikke tittelerer de inngifte, men holder dere til slekt, så blir du grandonkels kone.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå