Gå til innhold

Er det virkelig ingen som klarer å strikke lengre??

Anbefalte innlegg

Jeg har strikket i snart 20 år jeg. Og blir litt irritert når jeg ser at alle spørr om andre kan strikke for dem.

Og til mitt forsvar så er jeg ikke 60 år gammel, men bare 27 år!!!

Hvor er det blitt av de som ble lært strikking, hekling, brodering, sying osv osv av sine mødre eller bestemødre?? Er det ingen igjen???

Føler med utafor når jeg forteller om kjoler, gensre, jakker, vester, bukser, sokker osv jeg har strikket.

Men samtidig så føler jeg meg bedre, for jeg vet jeg kan lære barna mine noe annet enn pc-bruk, blogging, presskanner, iphoner etc.

Dagens lille utblåsning! :)

Har forresten laget strikke troll sammen med min 7 år gamle datter i dag! Og hun elsker det!!

Fortsetter under...

Det var da voldsomt da *fnis*

Det er da vel ikke sånn at man enten lærer barna å strikke _eller_ å sitte foran pc'n hele dagen?

Jeg kan strikke, hekling derimot er jeg ikke fullt så dreven på ;)

Hvorfor i alle dage blir du irritert over spørsmål om å strikke for noen?

Lurer på om det var mange som ble irritert på meg da vi leide inn folk for å male huset vårt? ("Klarer de virkelig ikke å male huset sitt selv?!?")

Du og jeg får kose oss med strikkinga, siden vi elsker det, så gjør andre som de vil ;)

Det er vel mange som kan å strikke, men som ikke orker å strikke kjoler, gensre osv. Det er jo et håndtverk som ikke alle blir like flinke til selv om de kan teknikken også. Til og med skolen gir jo opplæring i å strikke så er nok mange som kan det som er basic. Jeg mener jeg er forholdsvis god til å strikke, hekle, sy osv, men skjønner jo at ikke alle deler den interessen med meg. Fint at du og jeg kan lære barna våre håndarbeid, men jeg tror nok det er mange andre som kan lære sine barn andre fine ting. ;)

Vi har jo alle våre interesser da... Greit, jeg kan ikke strikke, men derimot er det mye annet jeg kan. Mamma lærte meg aldri noe om håndarbeid, men pappa lærte meg å reparere bilen og andre praktiske ting.

Jeg lærte det grunnleggende i strikking på skolen, men det var først når jeg var 21 år at jeg tok opp strikkingen og fra da har jeg elsket det.

På samme tid lærte jeg meg selv å brodere og hekle.

Jeg er nå 36 år og strikker stort sett hver dag.

Jeg er veldig glad for at jeg har en hobby jeg elsker og som er så praktisk med to barn i bhg, men jeg blir ikke irritert på min søster (eller andre) som ikke har samme interesse

De har noe annet de liker.

• 1 måned senere...

Annonse

• 5 måneder senere...

Jeg kjenner mange som kan strikke og er flinke til det. Selv prøver jeg hvertfall og strikke og hekle litt :) Syns det er moro. Og jeg er bare 26 :)

Så er nok ikke så ille med folk som du tror.

Men folk har jo lyst på hjemmestrikket til barnet sitt. Og er ikke interessen der, så skjønner jeg godt at de vil kjøpe :)

De er sikkert flinke på andre ting? du vet noen baker fantastiske kaker. Noen maler sykt fine bilder. Noen syr flotte kjoler..

Så vi er vel bare forskjellige :)

Heia du

Jeg strikker, hekler og syr jeg, :). Nå driver jeg å lærer min datter på fem å strikke, jeg aner at hun har talent! Jeg kan forresten også blogge, data,og lage kaffe på ulike måter, som jeg også skal lære henne etterhvert :)

Du er ikke alene :)

Oj! Jeg strikker og syr (og skulle veldig gjerne kunnet hekle). Men jeg ser absolutt ingen grunn til å irritere meg over de som ikke kan strikke! Er det ikke bare moro at andre synes strikkeplagg er så fine at de også ønsker å ha det?

I motsetning til deg er jeg overrasket over hvor mange som faktisk strikker - og digger det! Ta en titt på nettet og se på alle strikkebloggene (for en oversikt, se her: http://strikkeblogger.blogspot.com/) som finnes der, og følg med på Ravelry - så finner du nok likesinnede. Pc-bruk og blogging trenger ikke å være bare ondskap, mao ;)

• 1 måned senere...

Jeg både strikker og syr, jeg. Blir ikke akkurat plaget av folk som krever at jeg skal strikke for dem heller. Men jeg strikker gjerne småting i gaver, feks babytøy til nye babyer, skjerf eller sjal eller sokker til venninner. Da kan jeg glede meg over at det ikke er så mange som strikker selv lenger - folk blir helt uforholdsmessig glade for selv de enkleste håndstrikkede plagg.

ser at det er et veldig gammelt innlegg, men svarer alikevel :) jeg er 21 år og har fulstendig strikkedilla til tider! :) har strikka lue, veske, kanin, nisse, og noen små dukker med bustete hår :) nå holder jeg på med et babyteppe til ei venninne som skal ha baby i september :) storkoser meg når jeg har strikkepinner og garn! :)

hvordan lager du strikketroll forresten? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...