TillaMaria81 Skrevet 7. oktober 2010 #1 Skrevet 7. oktober 2010 Rett før babyen vår ble tre måneder ble hun mye mer ustabil i humøret og skrek mer og mer. Nå er hun straks fire og har holdt på i en mnd ca og vi begynner bli ganske utslitte. Hun kan være dårlig humør fra morningen av, men det begynner som oftest på ettermiddagen og varer hele kvelden. Hun er ikke seg selv mer og jeg savner den blide babyen vi såvidt rakk bli litt kjent med før hun begynte med den utrøstelige gråten i flere perioder daglig. Nå er det stort sett hyling fra ca 17.00 til hun sovner i 23-tiden som oftest. Det frustrerende er at vi ikke forstår hvorfor hun skriker. Hun sover ofte fra 19-20, hyler fra 20-21, sover fra 21-21.30 og hyler fra 21.30/22 til hun sovner for kvelden en gang mellom 23 og 24. Hun kan ha fem-10 min perioder der hun er blid og smiler/leker i disse våkenperiodene på kvelden, men plutselig er det vræling igjen. I det siste har hun også hylt når jeg forsøker gi pupp (jeg fullammer). Jeg skjønner ikke hva det er, tror ikke det er magevondt for det har hun hatt tidligere og da er det tydelig luft i magen, men nå går det også an avlede gråten så derfor jeg ikke tror det er magen. Var hos manuellterapeut for et par uker siden og han fant låsninger i nakke/hofte og mente det var kiss/kidd, men det har ikke blitt noe bedre siden vi var der og han behandlet henne. Noen som har noen råd eller tips? Lignede tilfeller? Jeg holder på å bli helt utslitt og håper for all del dette er en periode...
Askepott 3 barnsmor Skrevet 7. oktober 2010 #2 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg har en datter med kiss syndrom var hos manuellterapeut når hun var 6 uker men hun mente at hun ikke hadde kiss.Jeg var helt sikker på at det var det så syntes det var rart hun ikke fant noe galt.Nå er hun 5mnd og jeg gikk til en kiropraktor hun så det med en gang og hun var hard rammet av kiss syndromet. Frøkna mi sine symtomer har vært:Slit med amming drar hodet bakover når hun suger,ligger som en C(bananstilling) skjev i hodet så ligger med hode til en side,sover aldri mer enn 30min sammenhengende.Hun gråter i søvne og er veldig urolig på dagen gråter så det høres ut som hun har vondt noe sted helt hysterisk. Vi har vært til 4 behandlinger nå men ikke blitt bra enda så tar nok litt tid,er helt utslitt jeg også men heldigvis så går det over.Har blitt verre her også og det tar lengre tid og bli bra jo senere de oppdager det. Lykke til håper det ordner seg snart.
TillaMaria81 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #3 Skrevet 7. oktober 2010 Takk, hun ligger også i bananform bakover og hyler til hun er helt gjennomsvett...! Men kan sove mange timer i strekk på dagtid feks og også på natten, og er ikke skjev i hodet. Manuellterapeuten mente jo det var kiss/kidd, men jeg er bare litt skeptisk til diagnosen og om det egentlig har noen effekt den behandlingen de gir? Det er vel ikke en etablert diagnose sånn jeg har forstått det, og man vet jo ikke om det faktisk er behandlingen som gjør at babyene blir bedre eller om det er tilfeldigheter (at det går over av seg selv/at det var andre grunner som var årsak til gråten...) Men hvor lenge kan sånt vare? Hun er som sagt fire måneder nå straks og jeg lurer på hvor mange måneder til med hyling jeg må forbrede meg på...!??
Nynte Skrevet 7. oktober 2010 #4 Skrevet 7. oktober 2010 Hvis det ikke er kiss som gjør det, tenker jeg kanskje at hun er trøtt. Vår er ganske krevende etter 17 som regel fordi han er trøtt og hvis han dupper av i stua, så blir det bare 1/2 times lurer på kvelden, han sover aldri lengre enn det på kveldsluren. Det er først når han kommer i senga si kl 1830-1900 at han finner roen og sovner for natta. Han er forresten 4 mnd.
Nynte Skrevet 7. oktober 2010 #5 Skrevet 7. oktober 2010 Vår har også kiss og vi har vært to ganger hos manuellterapaut og han er friskmeldt. Skulle dere ikke tilbake for en kontrolltime? De sjekker vel en gang til for å finne ut om det de gjorde sist hjalp eller ikke?
Askepott 3 barnsmor Skrevet 7. oktober 2010 #6 Skrevet 7. oktober 2010 Jenta mi gråter også til hun er gjennomsvett hun blir fort svett og er stressa i kroppen,Kiropraktoren mente at det var fordi kroppen jobber hele tiden fordi det er feilstillinger som ikke skal være der..Som jeg har forstått må de ha behandlinger for å bli bra,noen trenger bare en mens andre må ha fler spørs hvilken grad de har av kiss og når det blir oppdaget. Du kan lese mer på kiss-kiddforum.com
Aibell Skrevet 7. oktober 2010 #7 Skrevet 7. oktober 2010 Det er ikke alltid det holder med en behandling. Ring manuellterapeuten og fortell at det ikke blir bedre. Her tok det 5 behandlinger. Og var det som å få et nytt barn.
TillaMaria81 Skrevet 7. oktober 2010 Forfatter #8 Skrevet 7. oktober 2010 Fikk kontrolltime med det var 6 uker etter første behandling, synes det er litt lenge å vente. Kan ringe imorgen høre om det går an få en raskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå