Gå til innhold

Hva er risikoarbeid i forhold til graviditet??

Anbefalte innlegg

Jeg og min forlovede bestemte oss for at vi ville begynne å prøve å få barn, en måned siden jeg sluttet på p-piller, og allerede nå har jeg testet positivt og er gravid!! :D

Dette er første gangen jeg skal ha barn, og mange spørsmål dukker jo opp. Jeg jobber som elektriker, mye fysisk tungt arbeid, og arbeidsstillinger nede på kne eller i stige og ofte hendene over hodet når jeg jobber.

Jobber også mye i industrilokaler med svevestøv, radioaktive måleinstrumenter, fiskemel (salmonellafare) og fiskeolje, mystiske vitamintilsetninger til fiskefor (fint støv), borreslam (olje, mudd og vann), diverse bakteriekulturer, og mye annet rart. Og i mitt arbeid er det jo også fare for å få elektrisk støt.

Er det andre her som føler de utsetter seg for ugunstige forhold i jobbsammenheng mens de går gravid?

Og hvor mye bør man utsette seg for før man evt snakker med arb.giver og forteller om graviditeten, for å tilrettelegge arbeidsoppgaver?

Jeg er jo bare 4 uker på vei, så har ikke sagt det til noen andre enn min forlovede ennå. :)

Fortsetter under...

Takk for det, gleder meg masse til babyen kommer. :)

Kanskje jeg burde få tilrettelagte arbeidsoppgaver nå med en gang da. Det er jo en del arbeid en elektriker gjør som ikke nødvendigvis er skadelig for lille bebisen min også.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...